ROTTERDAM - Vrouwen die een of twee glazen wijn per dag drinken, wegen minder dan degenen die enkel water of frisdrank nemen, dat blijkt uit recent onderzoek. Vooral rode wijn zou goed voor de lijn zijn.
Een lange termijn studie bij bijna 20.000 vrouwen ouder dan 39 jaar suggereert dat het lichaam de calorieën in alcohol anders verwerkt dan die in voeding. De onderzoekers ondervroegen hen over hun drinkgewoonten, ze hielden het gewicht van de dames gedurende 13 jaar bij. Daaruit blijkt niet echt verrassend dat alle vrouwen tijdens die periode zwaarder werden. Degenen die het minste bijkwamen dronken met mate alcohol, één of twee glazen per dag. Veel mensen op dieet nemen aan dat alcohol je dik maakt, dit onderzoek bewijst dus het tegendeel.© AD Nieuwsmedia BV. Alle rechten voorbehouden.
Lees het auteursrechtvoorbehoud.
Volg het nieuws op onze zustersite in België www.hln.be. You: fit en gezond , beauty en wellness , seks en relaties, je carrière, psycho, je kinderen, lekker eten, mode