ROTTERDAM - Kleine veranderingen in je dagelijkse eetpatroon hebben een grote impact op je gezondheid, dat blijkt uit een recent onderzoek. Britse experts zeggen dat duizenden levens gered kunnen worden als mensen dagelijks een gram zout minder en een stuk fruit extra eten.
De onderzoekers vergeleken het eetpatroon mensen tussen 25 en 84 jaar die stierven aan hartziekten. Dan berekenden ze de impact van een lagere cholesterol en bloeddruk veroorzaakt door kleine aanpassingen aan hun dieet. Teveel zout verhoogt de bloeddruk, verzadigde en transvetten die je in kant-en-klare maaltijden en koekjes vindt, kan schade aan de bloedvaten veroorzaken.© AD Nieuwsmedia BV. Alle rechten voorbehouden.
Lees het auteursrechtvoorbehoud.
Volg het nieuws op onze zustersite in België www.hln.be. Nieuws: Belgisch nieuws, buitenlands nieuws, bizar nieuws, gezondheids nieuws, wetenschaps nieuws