Volledig scherm
Foto ter illustratie. © anp

Man naar ziekenhuis na inademen rook van pan op vuur

Een bewoner van een flat op de Van Randwijcklaan in de Amersfoortse wijk Kruiskamp is vannacht opgenomen wegens rookinhalatie door een pan die nog op het vuur stond.

Een bovenbuurman had rook uit de meterkast zien komen. Hij trok alle stekkers uit de stopcontacten, maar dat hielp niet. Daarop belde hij een servicebedrijf, dat hem adviseerde de brandweer te bellen. 

De man probeerde zijn onderbuurman te wekken, maar die was in een diepe slaap.  Uiteindelijk wisten de hulpdiensten de man uit de woning te halen. In zijn woning stond een vergeten pan op het vuur. De bewoner is wegens rookinhalatie vervoerd naar het Meander Medisch Centrum. 

In samenwerking met indebuurt Amersfoort