Volledig scherm
© pro shots

KPN hoofdsponsor eredivisie

KPN zet de sponsoring van de eredivisie in een hogere versnelling. De leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten is vanaf de komende voetbaljaargang (2017/2018) voor in ieder geval vier jaar hoofdsponsor van de eredivisie.

KPN was al sinds 2014 een zogeheten official partner van de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie. De samenwerking wordt nu dus uitgebreid tot het niveau van hoofdsponsor, meldde het bedrijf vandaag. De eredivisie zal niet de naam krijgen van de hoofdsponsor.

De naam van het bedrijf zal prominent zichtbaar zijn rond de eredivisiewedstrijden in alle stadions en tv-uitzendingen. ,,We zijn enorm trots dat we vanaf aankomend seizoen hoofdsponsor zijn van de eredivisie. Voetbal zit in de harten van veel Nederlanders. Als supporter van het nationale clubvoetbal gaan wij de komende jaren een positieve bijdrage aan deze sport leveren'', aldus KPN-topman Frank van der Post.

Het telecombedrijf was in het verleden ook al eens hoofdsponsor van de eredivisie, van 1990 tot en met 2002. De eerste tien jaar (1990-1999) droeg de competitie de naam PTT Telecompetitie, daarna KPN Telecompetitie (1999-2000) en vervolgens KPN Eredivisie (2000-2002). Een dergelijke naamgeving is dit keer niet aan de orde. ,,KPN en de eredivisie hebben een heden, verleden en met deze stap vooral ook een veelbelovende toekomst met elkaar'', meende Alex Tielbeke, commercieel directeur van de eredivisie.