Job Cohen in de Tweede Kamer.
Volledig scherm
Job Cohen in de Tweede Kamer. © ANP

Uitgelachen Job Cohen en Gers Pardoel populair op YouTube

Nederlanders op de videowebsite YouTube bekeken de video van Maria Aragon, een Canadees meisje van 10 jaar dat Lady Gaga's Born This Way zingt, dit jaar het vaakst.

Dat heeft YouTube vandaag bekendgemaakt. Ook het fragment van het satirische Lucky TV, waarin de Tweede Kamer Job Cohen belachelijk maakt, gooit hoge ogen in 2011, net als de trailer van de film New Kids Nitro, het filmpje van de 11-jarige Aliyah Kolf in Holland's Got Talent en pratende tweelingbaby's.

De officiële muziekvideo's van muzieklabels die in Nederland het beste zijn bekeken zijn On The Floor van Jennifer Lopez, The Lazy Song van Bruno Mars, Ik Neem je Mee van Gers Pardoel en Party Rock Anthem van LMFAO. Give Me Everything van Pitbull met onder andere Afrojack eindigde op de vijfde plaats.

Te gek
De Rotterdamse zanger Pardoel vindt het 'te gek' dat hij als derde is geëindigd tussen al dat internationale geweld. 'Ik denk dat de combinatie van het liedje samen met de tekenfilm-clip van animatiestudio 'Job, Joris & Marieke' de kijker een bepaald gevoel geeft. Het versterkt elkaar, waardoor je aan zowel het liedje als aan de clip verslaafd raakt', zegt Pardoel.

Wereldwijd waren weer andere video's populair. Rebecca Black - Friday, Ultimate Dog Tease en Jack Sparrow waren daar populair. De Talking Twin Babies eindigden ook internationaal in de top 5 en Nyan Cat sluit de internationale lijst van de vijf best bekeken video's van 2011 af. 

YouTube liet ook weten stevig gegroeid te zijn in 2011. 800 miljoen unieke bezoekers weten YouTube maandelijks te vinden en dagelijks zijn er meer dan drie miljard views. Iedere minuut voegen gebruikers 48 uur video toe aan het platform.

Bekijk de video's hieronder:

Best bekeken video's in Nederland:
Populairste officiële muziekvideo's:
Best bekeken YouTube-video's internationaal