Hoofdredacteur Nijenhuis blikt terug op maart: Waarom niet alle artikelen over corona gratis zijn
PodcastHet begon als een voetnoot in januari, groeide uit tot een doemscenario in februari en is nu het enige nieuwswaardige onderwerp waar nog over gepraat wordt. De coronacrisis heeft ons land in haar greep. Maar waarom is niet al het nieuws op de site gratis en wat moeten sportverslaggevers nu doen?
In een klein half uur praten algemeen hoofdredacteur van het AD Hans Nijenhuis en presentator Kevin Goes over het nieuws van maart. Welk nieuws hield ons bezig en hoe hebben we dat aangepakt? Hoe werden de keuzes gemaakt en hoe gingen we om met gevoelige onderwerpen? Dit alles hoor je in de derde aflevering van Hoofdzaken. Luister hier naar de podcast (gratis).
Een extra blik in onze keuken. We zijn dan ook benieuwd naar de reacties. Stuur een mail naar mijnmening@ad.nl en vermeld in de titel ‘Podcast’.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Onze man in Brussel
‘Met een biertje troeven de Belgen de koppigheid van Nederlanders af’
-
Liveblogs
Coördinator Maarten van Ast (35) over liveblogs: ‘We vertellen eerlijk wat we wel en niet weten’
Tot de best gelezen artikelen op AD.nl behoren de liveblogs. Daarin krijgen lezers à la minute verslag van hoe een gebeurtenis zich ontwikkelt. Maar omdat het nieuws zo snel online wordt gezet, moet de redactie ook weleens melden: ‘dit is wat we tot nu toe weten’. -
PREMIUM95
Gewone fiets bijna twee keer zo gezond als e-bike: zoveel calorieën verbrand je per uur
Drie op de tien Nederlanders rijden inmiddels op een elektrische fiets. Ook relatief jonge fietsers zijn overstag. Is dat nou goed nieuws? Want trappen met ondersteuning is toch lang niet zo gezond als jezelf verplaatsen op een gewone fiets? De Fietsersbond en een bewegingswetenschapper zetten op een rij wat de verschillen zijn. -
Onze mensen
Chef Mezza en Zo Sara van Gorp: Mezza is een feestje, maar de inhoud mag ook best schuren
“Samen met artdirector Henk Marseille en een mooie redactieclub mocht ik van het ADR Magazine nog meer een tijdschrift gaan maken. Het was een boeiend proces. We hebben lezers bij de restyling betrokken door hen te vragen wat zij willen. We zijn op een andere manier gaan werken. Wij hebben mooie nieuwe rubrieken en columnisten. Ik ben heel trots op het resultaat en op het team. Als ik op zaterdag Mezza uit de krant haal, dan heeft dat elke keer weer iets magisch.” -
Denk aan Elkaar
Nieuwe AD campagne ‘Denk aan elkaar’: waarom we deze week stilstaan bij eenzaamheid
Eenzaamheid is een thema waar mensen niet makkelijk over praten. Onder de noemer Denk aan elkaar besteedt het AD hier een week lang aandacht aan, met verhalen, video’s en de mogelijkheid om een ander een kaartje te sturen. Waarom deze campagne en wat kun je als lezer zelf betekenen?
-
PREMIUMEnergierekening
Harmen: ‘Mijn huis had energielabel C, maar dat was misschien een beetje optimistisch’
-
-
-
Als abonnee heb je toegang tot elf nieuwstitels: van AD tot de Volkskrant
Abonnees van een van de nieuwstitels van DPG Media hebben vanaf 20 februari toegang tot alle online premium artikelen van elf nieuwstitels van het mediabedrijf. Met deze extra service speelt de organisatie in op de veranderende nieuwsbehoefte van de abonnee. -
PREMIUM
Subsidie om je huis te verduurzamen? Super lastig. Met deze tips lukt het hopelijk wel
Een op de drie huiseigenaren krijgt het niet voor elkaar subsidie aan te vragen voor het verduurzamen van de eigen woning. Het hele aanvraagproces voor de Investeringssubsidie voor duurzame energie (ISDE) is voor veel huiseigenaren onbegrijpelijk, ontoegankelijk en zeer tijdrovend. Met deze tips wordt het iets eenvoudiger.