Krantenbezorger
Volledig scherm
Krantenbezorger © DPGMedia

Lezers steunen krantenbezorgers: “Stroopwafels aan de deur als blijk van waardering”

Achter de SchermenIn Nederland staan elke dag 6000 bezorgers bij het krieken van de dag op om de kranten van DPG Media te bezorgen bij de abonnees. Dat klepperen van de brievenbus is in het dagelijks leven voor veel mensen een vaste waarde en een belangrijk onderdeel van hun ochtendritueel. Opstaan, douchen, ontbijten, mét een verse krant. Zo zijn we dat gewend. Nu het coronavirus Nederland heeft lamgelegd, is de rol van de krantenbezorger nóg belangrijker geworden. De krant is voor veel abonnees een anker, een houvast. En alle zeilen worden bijgezet om die ‘huisvriend’ te blijven bezorgen. 

  1. Lezersvraag: Waarom gebruikt AD polariserende koppen online?
    veelgestelde vraag

    Lezers­vraag: Waarom gebruikt AD polarise­ren­de koppen online?

    De kop boven een artikel moet wel prikkelend zijn. Lezers besluiten namelijk op basis van een foto en één wervende zin of zij hun tijd aan een verhaal besteden. Die beslissing maakt u soms in een fractie van een seconde. Wij willen de kans dat u gaat lezen zo groot mogelijk laten zijn, dat begrijpt u, na alle tijd en energie die we in ons werk hebben gestoken. Waarbij we aantekenen dat een kop wel de waarheid moet spreken.