Curio-student vliegtuigtechniek Jelle Hauet aan het werk aan een Fokker 100 bij Aviolanda in Hoogerheide. Links staan een F16 en een Bölkow-helikopter, rechts een Fokker F28.
Volledig scherm
Curio-student vliegtuigtechniek Jelle Hauet aan het werk aan een Fokker 100 bij Aviolanda in Hoogerheide. Links staan een F16 en een Bölkow-helikopter, rechts een Fokker F28. © Pix4Profs/Tonny Presser

Crisis in de luchtvaart? ‘Voor jonge technici zijn er volop banen’

Ondanks de diepe coronadip in de luchtvaart wist Brabantse beroepsopleider Curio stages te regelen voor alle vierdejaarsstudenten vliegtuigonderhoudstechniek, die leren sleutelen aan Fokkers, F16's en helikopters. ,,Aan jonge technici blijft grote behoefte door vergrijzing. Banen volop straks.”

  1. Werkgeluk is hard werken: ‘Je kunt klagen, maar je moet zelf actie ondernemen’
    podcast

    Werkgeluk is hard werken: ‘Je kunt klagen, maar je moet zelf actie ondernemen’

    Het is de Week van het Werkgeluk, hét moment in het jaar om eens stil te staan bij hoe gelukkig je wordt van jouw werk. Maar wat bepaalt eigenlijk hoe blij we worden van onze baan? En hoe belangrijk is dat überhaupt, als je toch alleen werkt om de centen? In de Werkgeluk-podcast geven experts daar antwoord op. Vandaag aflevering vier: Anna Staats (29) raakte haar baan kwijt in de coronacrisis en begon het bedrijf Toos Werkloos.