Familiebedrijf Hooghoudt wil ook jonge mensen warm krijgen voor jenever

videoJenever was eens een zeer populair drankje, maar is nu wat in de vergetelheid geraakt. Arno Donkersloot van het Groningse familiebedrijf Hooghoudt wil met ‘zijn’ jenever de wereld weer veroveren. Aan De Ondernemer vertelt hij hoe hij dat aan gaat pakken.

Wanneer presentator Roland Tameling gevraagd wordt naar zijn eerste gedachte bij ‘jenever’ en vervolgens over zijn opa en oma begint, knikt Donkersloot instemmend. ,,Dit betekent dat jenever niet interessant genoeg is voor jonge mensen. Jenever heeft in de loop der jaren een sleets imago gekregen en daarom moet er gerenoveerd worden.’’

Quote

Jenever heeft een sleets imago gekregen en daarom moet er gereno­veerd worden

Arno Donkersloot

Fles

Donkersloot verzekert dat er aan Hooghoudt zelf niets veranderd hoeft te worden omdat dit altijd al goed was. Nee, het draait om de uitstraling. Het draait om de fles.

Hooghoudt innoveert door een bruine jenever op de markt te brengen. ,,Deze ziet er anders uit dan je gewend bent en heeft een smaakprofiel dat beter aansluit bij een jonger publiek. Het is nu twee maanden na de introductie van deze jenever en sindsdien is de verkoop verdubbeld.’’

Volledig scherm
© De Ondernemer

Mond-tot-mondreclame

,,Met dit product kunnen we ook naar het buitenland en daarom heet het Sweet Spiced Jenever. Ik zoek totale werelddominantie met Hooghoudt, net zoals dat honderd jaar geleden ook het geval was.’’ Iets dat volgens de voorman van het Groningse familiebedrijf vooral moet gebeuren via mond-tot-mondreclame.’’

Meer weten? Bekijk de video hierboven!

Lees de beste artikelen op het gebied van werk en carrière via onze wekelijkse nieuwsbrief