Louis biedt kaaswinkel aan voor andere ondernemers

PODCASTIn The Switch praat Etienne Verhoeff met ondernemers die tijdens de coronacrisis hun bedrijf opnieuw hebben uitgevonden, creatief zijn omgegaan met de omstandigheden of zelfs heel nieuwe businessmodellen hebben ontwikkeld in korte tijd. Met als doel inspiratie te bieden aan ondernemers.

Louis Klomp startte 4,5 jaar geleden Jokkmokk. Een kaaswinkel, met liefde voor rauwmelkse kazen, in Eindhoven. Ruim een derde van zijn omzet haalt hij uit leveringen aan de horeca; de bekende kaasplankjes. Maar door de crisis zag hij dit allemaal wegvallen.

Klomp gelooft in samenwerking en liet daarop de horeca weten ruimte beschikbaar te stellen in zijn winkel voor hun maaltijden. Het gevolg? Dat hoor je in The Switch

Ook een verhaal voor The Switch als ondernemer? Mail naar etienne@tienproducties.nl

Luister ook naar The Switch via Spotify en Apple Podcast

Louis Klomp van kaas en delicatessenwinkel Jokkmokk.
Volledig scherm
Louis Klomp van kaas en delicatessenwinkel Jokkmokk. © Jurriaan Balke
  1. De hele dag pakketjes stampen en ’s avonds kapot op de bank: ‘Er wordt steeds meer van ons verwacht’
    PREMIUM

    De hele dag pakketjes stampen en ’s avonds kapot op de bank: ‘Er wordt steeds meer van ons verwacht’

    Veel meer stops en nóg meer pakketjes. Nu bijna iedereen thuis is, wordt er meer online gewinkeld dan ooit. Pakketbezorgers draaien overuren en de Belangenvereniging Pakket Distributie bereidt een rechtszaak voor tegen PostNL. Want die kan via advertenties de bezorgers wel bedanken, maar dat maakt ze nog geen goede opdrachtgever, klinkt het. Of zoals bezorger Bas Masselink zegt: ,,Als wij steeds harder moeten werken, horen we toch meer te verdienen. Of ben ik nou gek?”