Volledig scherm
Het woonzorgcentrum aan de Troelstralaan © Caspar Huurdeman

Brandweer redt oude vrouw van brandende boiler in Baarn

Een oververhitte boiler heeft afgelopen nacht in woonzorgcentrum Santvoorde aan de Troelstralaan in Baarn voor veel commotie gezorgd. Eén vrouw is door de brandweer uit voorzorg uit haar appartement gehaald.

Het voorval begon met een lekkage, zo stelt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Utrecht (VRU). Die werd opgemerkt door personeel, waarna de brandweer werd gebeld. De brandweer ontdekte dat het water afkomstig was uit de boiler in één van de appartementen, die in brand was gevlogen maar door het ‘eigen’ lekwater inmiddels al was geblust. 

Als gevolg van het brandje was er wel veel rookontwikkeling ontstaan, en daarom is de bewoonster van de woning tijdelijk ondergebracht in een andere kamer. Volgens de VRU hoefde de vrouw niet naar het ziekenhuis, maar was de schade aan de kamer wel groot. Of het brandalarm is afgegaan, is niet bekend.

In samenwerking met indebuurt Amersfoort

Amersfoort