Volledig scherm
PREMIUM
Michiel Muller: ,,Onder alle groepen doen we het goed. Bij gezinnen die normaal bij Aldi komen, maar ook bij AH-publiek.’’ © ANP

Picnic moet aanpoten om klant bij te houden

Online supermarktOnlineboodschappenbezorger Picnic gaat als een speer, maar heeft nog een wereld te winnen, weet medeoprichter Michiel Muller. Als supermarktexperts smalen dat de bezorg-concurrent maar één procent marktaandeel heeft, wrijft Muller zich juist in de handen. ,,Fijn dat er nog zo’n groeipotentieel is.’’ 

De aanval op de traditionele supermarktbranche werd twee jaar geleden ingezet in Amersfoort. Inmiddels zijn ook steden als Utrecht, Leiden, Delft, Den Haag, Ede en Almere ingenomen. Eind januari gaat het nieuwe distributiecentrum in Diemen open, zo groot als de hallen in Utrecht en Nijkerk samen. En eind februari bestrijken de Picnickarretjes de regio Rotterdam, waar de wachtlijsten al tot ruim 7000 klanten zijn gegroeid.

In samenwerking met indebuurt Amersfoort

Amersfoort