Bij de Kamperbinnenpoort in Amersfoort worden bezoekers erop gewezen dat ze de binnenstad niet in mogen rijden, anders krijgen ze een waarschuwing of boete.
Volledig scherm
PREMIUM
Bij de Kamperbinnenpoort in Amersfoort worden bezoekers erop gewezen dat ze de binnenstad niet in mogen rijden, anders krijgen ze een waarschuwing of boete. © Nico Brons

Zó gaat het na twee jaar met autoluwe binnenstad van Amersfoort: ‘Succes, máár ook nog veel te verbeteren’

Aantrekkelijker, veiliger en leefbaarder: door sinds bijna twee jaar veel minder auto’s toe te staan is de binnenstad van Amersfoort verbetert. Maar de omvangrijke operatie werd wel geplaagd door allerlei kinderziektes. Een deel daarvan is nog steeds niet opgelost. Waarom niet? Wat gaat er aan gebeuren? En hoe moet het verder met de autoluwe binnenstad?

  1. Dit keer vijf dagen actie in het streekvervoer en nu hoef je écht niet meer te rekenen op een bus of tram
    PREMIUM

    Dit keer vijf dagen actie in het streekver­voer en nu hoef je écht niet meer te rekenen op een bus of tram

    De voor komende week aangekondigde staking in het regiovervoer gaat naar verwachting veel meer reizigers treffen dan bij voorgaande acties. Vervoersbedrijven spraken toen nog van ‘minder ritten’ op stadsbus, streekbus of sneltram in de regio Utrecht en Amersfoort. Nu adviseren zij maandag tot en met vrijdag ‘ander vervoer’ te zoeken of ‘het nog niet te weten’ of er iets rijdt.

In samenwerking met indebuurt Amersfoort