Volledig scherm
Winkel met souvenirs op het Damrak in Amsterdam © anp

Ondernemer strijdt tegen de 'verloedering' in Amsterdam

Red de Winkels. Zo heet de campagne van Dick Eberhardt. Hij vindt dat het maar eens klaar moet zijn met al die toeristenwinkels die de Amsterdamse binnenstad domineren, zo meldt Het Parool.

Dick Eberhardt heeft zelf een aantal winkels in de binnenstad van Amsterdam. Hij hoort, volgens Het Parool, steeds vaker van klanten dat zij zich er niet meer welkom voelen. Winkeliers die zich onderscheiden van de massa zouden worden weggedrukt door toeristenfabrieken en hebben moeite te overleven. 

Dat moet anders, vindt Eberhardt. Hij start op 1 februari de campagne Red de Winkels. Die dag gaat zijn campagneteam de straat op met posters, flyers en een petitie die kan worden getekend door wie er net zo over denkt. Zijn doel, aldus de ondernemer tegen de Amsterdamse krant: Dat de landelijke politiek de ernst van het probleem inziet en maatregelen treft tegen de 'verloedering van de binnenstad'.