Nu Schiphol niet zo veel wordt gebruikt, kun je de Polderbaan toch prima gebruiken voor het NK tijdrijden?
Volledig scherm
PREMIUM
Nu Schiphol niet zo veel wordt gebruikt, kun je de Polderbaan toch prima gebruiken voor het NK tijdrijden? © Mark Reijntjens

Sporten tijdens de crisis: Een tijdrit op Schiphol, waarom ook niet?

SportmarketingbureauJe kunt uiteraard wachten tot het coronavirus is uitgedoofd, maar dat kan wel even duren, en we snakken naar sport. Dus dacht sportmarketingbureau Triple Double op verzoek van deze site na over alternatieven om voor nu de honger bij fans te stillen.

Door Pim Bijl en Rik Spekenbrink

In een klassieker naar de Klassieker. Een groepje gelukkige Feyenoord-fans zou op 22 maart in een oude Opel Rekord of Manta naar de Kuip worden gereden, met bijvoorbeeld Regi Blinker achter het stuur. Het plan gaat even in de ijskast. Zoals ook de Formule 1 Run op het vernieuwde circuit in Zandvoort voor onbepaalde tijd is uitgesteld. En de gesprekken met potentiële nieuwe hoofdsponsors van de schaatsbond zijn gestaakt, nu die bedrijven ineens heel andere kopzorgen hebben.

Het Eindhovense sportmarketingbureau Triple Double gaat ‘voor het eerst in 24 jaar een zwaar jaar tegemoet’. Maar op de handen gaan zitten wachten tot het coronavirus is uitgedoofd, heeft ook geen zin. Dus gingen de raderen draaien. Wat kan er nog wél, uitgaande van de zwartste scenario’s: geen publiek in de stadions, een anderhalvemetersamenleving en misschien wel helemaal geen sport meer in 2020. In een digitale brainstormsessie met oprichter Bob van Oosterhout en zijn collega’s Ruud van der Knaap, Norberth Korsmit en Guido Klomp ontstonden de wildste ideeën en hersenspinsels. De mitsen en maren zijn voor later.

  1. Podcast | Rene Kuijs wil door álle straten van Rotterdam hardlopen
    De Pacer

    Podcast | Rene Kuijs wil door álle straten van Rotterdam hardlopen

    Rotterdam telt 4000 straten en Rene Kuijs heeft zich ten doel gesteld om door al die straten te gaan hardlopen. Om zich al lopend de stad eigen te maken, om de gesprekken met de inwoners die het oplevert wanneer hij weer ergens met zijn kaart in de hand de route uit staat te stippelen. Hij kijkt om zich heen en neemt de omgeving in zich op. In de nieuwe aflevering van De Pacer spreekt hij over zijn Every Single Street-project.