Mede-eigenaar was in de kelder terwijl Arnhemse grillroom in brand stond en zich vulde met rook

videoARNHEM - Een mede-eigenaar van grillroom Mardin Oçakbasi in de binnenstad van Arnhem heeft vrijdag geluk gehad dat een bezoek aan de kelder hem niet fataal is geworden. Toen hij weer bovenkwam, stond de eetgelegenheid in brand.

Toen hij naar boven liep stond het pand volledig onder de rook, waarna hij de brandweer had gealarmeerd. De brand in de grillroom aan de Hoogstraat in het Arnhemse uitgaansgebied brak rond 4.45 uur uit. 

De vlammen sloegen snel om zich heen. De brandweer heeft het vuur geblust. Ze hebben het vermoeden dat het is begonnen bij de afzuigkap.

De schade is groot. De grillroom zal voorlopig dicht blijven. Het restaurant zal volledig vernieuwd moeten worden.

Bij Grillroom Mardin Oçakbasi in de Hoogstraat in de binnenstad van Arnhem heeft vrijdag vroeg in de ochtend een flinke brand gewoed
Volledig scherm
Bij Grillroom Mardin Oçakbasi in de Hoogstraat in de binnenstad van Arnhem heeft vrijdag vroeg in de ochtend een flinke brand gewoed © Persbureau Heitink
Bij Grillroom Mardin Oçakbasi aan de Hoogstraat in de binnenstad van Arnhem heeft vrijdag vroeg in de ochtend een flinke brand gewoed
Volledig scherm
Bij Grillroom Mardin Oçakbasi aan de Hoogstraat in de binnenstad van Arnhem heeft vrijdag vroeg in de ochtend een flinke brand gewoed © Persbureau Heitink

In samenwerking met indebuurt Arnhem