BMW's anti-haatcampagne naar aanleiding van het vele commentaar op de omstreden 'hazentanden'-grille van nieuwe modellen.
Volledig scherm
BMW's anti-haatcampagne naar aanleiding van het vele commentaar op de omstreden 'hazentanden'-grille van nieuwe modellen. © Twitter/BMW

BMW zegt sorry voor belachelijk maken belangrijkste doelgroep op social media

BMW heeft excuses aangeboden voor een op social media gelanceerde campagne die de zogeheten ‘boomers’ belachelijk maakt. Met de zin ‘Oké, Boomer, en wat is jouw reden om niet te veranderen?’ zette de campagne kwaad bloed bij de belangrijkste groep kopers van BMW's.

  1. Audi onder vuur na ‘seksistische' advertentie van klein meisje dat banaan opeet

    Audi onder vuur na ‘seksisti­sche' adverten­tie van klein meisje dat banaan opeet

    De Duitse autofabrikant Audi gaat diep door het stof voor het plaatsen van een controversiële afbeelding van een klein meisje dat al leunend tegen de voorkant van een rode sportwagen een banaan opeet. De foto, die is bedoeld om de nieuwe Audi RS4 te promoten, is na felle kritiek van de site van Audi verwijderd. ,,We bieden onze oprechte excuses aan voor dit ongevoelige beeld”, laat het miljardenbedrijf weten.