Bomvolle treinen bij NS: ‘Onconventionele maatregelen nodig’

Met videoReizigers klagen steen en been over de bomvolle treinen bij NS. Door personeelstekort zetten de spoorwegen minder treinen in, die vaak ook korter zijn. Bij Rover is het aantal klachten afgelopen maand verzesvoudigd. NS belooft beterschap.

109 reacties

  • Paul Lamote

    2 maanden geleden
    NS is nog steeds georganiseerd alsof het 1960 is. Je struikelt over het personeel dat geen barst uitvreet Geen worden dat het slecht gaat.
  • N Meininger

    2 maanden geleden
    Voor deze topprestaties worden ze beloond met een onderhandse aanbesteding. Fijne regering
  • Jaap Spruitenburg

    2 maanden geleden
    Marktwerking kan alleen als er vier sporen (2x heen 2x weer) liggen. Dan is er namelijk concurrentie op basis van prijs en service, in dit geval is er voornamelijk een monopolie waarin via een CAO personeel collectief wordt onderdrukt en de reiziger uitgebuit gezien er geen alternatief is. Oftewel directeurtjes eruit personeel opslag en van daaruit een echte Nederlandse Spoorwegen laten ontstaan.
  • H Peters

    2 maanden geleden
    @Van der Voet Hele 13 minuten. Dat verandert een leven echt. Ga eens na waar zij (en u) allemaal tijd mee verliest; in de trein zit ze waarschijnlijk ook gewoon op sociale media. Maar we moeten overal over klagen en zeuren; dus dit hoort daar ook gewoon bij. Tijd is een relatief begrip. Hier gaat het volgens mij over 'overvol' en dus veiligheid in de trein (en met Corona).
  • Vessem

    2 maanden geleden
    LJ Oudshoorn, je slaat de spijker op de kop. Zet bij elke overheidsinstelling een paar HBOers neer en dan bemerk je pas hoe belangrijk mensen zijn die een bedrijf echt kennen en zonder HBO achtergrond veel meer in huis hebben. Het verhaal dat elke verandering een verbetering inhoud is m.i allang achterhaald.