Elektrische auto's veroorzaken veel vaker schade dan auto's met een verbrandingsmotor.
Volledig scherm
Elektrische auto's veroorzaken veel vaker schade dan auto's met een verbrandingsmotor. © News United

Elektrische auto’s veroorzaken 50 procent meer ongevallen en dit is de reden

Bestuurders van elektrische auto’s veroorzaken aanzienlijk meer ongevallen met schade en verwondingen dan die van auto's met een verbrandingsmotor. Hoe meer vermogen, des te groter de kans op schade, zo blijkt uit cijfers van een grote Duitse verzekeringsmaatschappij.

46 reacties

  • Hans Velleman

    4 weken geleden
    Moeiteloos sneller optrekken dan op fossiele brandstof veroorzaakt dat je met minder motorlawaai ook later afremt en harde blijft doorrijden, of dat je zo snel rijdt dat anderen de snelheid onderschatten, maar ook de bestuurders zichzelf overschatten met hun rijdend in stilte, dus met minder alerte reacties tot gevolg. Buiten dat bij botsingen er specifiee reeële gevaren aan EV's kleven tot electrocutie aan toe.
  • Fred Barendse

    4 weken geleden
    Elektrische auto's zijn zwaarder door de accu's. Of je van 0-100 km/u moet optrekken in een auto van 1000kg of bijna het dubbele, "vreet" banden. De EV's doen veel korter met de banden dan een benzine-auto. Dus nog meer bandenslijpsel in de atmosfeer dan ooit tevoren. Begrens die dingen. Belachelijk dat een EV binnen 5 seconden 100km/u kan rijden. Totaal nutteloze bezigheid.
  • H.J. Meijer

    1 maand geleden
    Stukje van AXA klakkeloos overgenomen. Dezelfde maatschappij die een model S heeft laten crashen met vuurwerk onder de kap. Om te laten zien. Dat EV,s brandgevaarlijker zijn..... Alsof een stukje software ev,s niet iets langzamer Zou kunnen maken. verder lekker nietszeggende marketing van AXA... Waar ze Al van het hele internet de wind van voren over hebben gehad.
  • Yannick Schrijvers

    1 maand geleden
    Als je een motor met meer vermogen wil moet je ook eerst een beter rijbewijs halen. Dit zou ook van toepassing moeten zijn op auto's.
  • Gerard van Walsum

    1 maand geleden
    Zelfs een fiets hoor je niet. Het heet klimaattransitie, daar waar de echte problemen niet worden aangepakt. Overigens heb ik een prima auto bwjr 2007. Benzine. Geen hulp, jawel benzine meter, accu en water altegader zelf in de hand. Geen laadpaal, nog geen zonnepanelen, woning 1929 isolatie qua bouw niet mogelijk. Dubbel glas tot op het bot. Klimaatutopia bestaat niet. Misschien na 100 jaar als er geen nitwit op een rode knop geeft gedrukt. 100 jaar zeker niet want de kennis en techniek holt
  1. Nu 2 keer per week de nieuwsbrief van onze autoredactie: gratis in je mailbox
    gratis nieuwsbrief auto

    Nu 2 keer per week de nieuws­brief van onze autoredac­tie: gratis in je mailbox

    De nieuwsbrief van onze autoredactie verschijnt voortaan niet één maar twee keer per week: op zaterdag én op woensdag. Gratis alles over auto’s, verkeer en mobiliteit in je mailbox: het laatste nieuws, tests, interviews, vragen van lezers en achtergrondverhalen. Abonneer je vandaag nog op de nieuwsbrief van AD Auto. Klik op de grote blauwe actieknop hieronder om je meteen aan te melden. De nieuwsbrief Auto vind je vervolgens onder de knop Thema's.