Elektrische Seres 3 is in Nederland en heeft een prijskaartje: €37.995
Begin deze maand kondigde Seres aan naar Nederland te komen. Het Chinees-Amerikaanse merk laat er geen gras over groeien en geeft nu niet alleen de technische specificaties van zijn elektrisch aangedreven Seres 3 vrij, maar voorziet de compacte SUV ook van een prijskaartje: vanaf €37.995.
De Seres 3 is een 4,39 meter lange elektrische cross-over die zo’n 9 centimeter groter is dan de MG ZS EV, maar wel min of meer in hetzelfde segment valt. De wielbasis bedraagt 2,66 meter. De Chinees-Amerikaanse Seres 3 is in feite een aangepaste versie van de Fengon E3 van de Chinese fabrikant Dongfeng. Dat deed vermoeden dat de specificaties van de Seres 3 nagenoeg overeen zouden komen met die Chinese cross-over en dat blijkt te kloppen.
De cross-over heeft een kobaltvrij accupakket van 52 kWh in zijn bodem waarmee hij een actieradius van 320 kilometer (WLTP) moet kunnen halen. Het accupakket is aan een snellader in 30 minuten van 20 naar 80 procent vol te jagen. Op de vooras zit een 163 pk en 200 300 Nm sterke elektromotor die hem in 8,9 seconden naar de 100 km/h brengt. De topsnelheid bedraagt 155 km/h.
Met zijn prijs vanaf €37.995 is de Seres duurder dan Chinese MG ZS EV, die net geen 31 mille kost. Die is echter iets kleiner, heeft een minder krachtige elektromotor (143 pk) en perst met 263 kilometer een kleinere actieradius uit zijn accupakket van 45 kWh. Ook is het uitrustingsniveau van de Seres 3 riant te noemen.
Uitrusting
Voor de vanaf-prijs van € 37.995 krijg je namelijk 18 inch lichtmetalen wielen en ledverlichting rondom. Verder is hij voorzien van nagenoeg alles wat je in een doorsnee moderne personenauto kunt wensen. Zoals automatische klimaatregeling, cruise-control, een glazen panorama-dak, parkeerhulp rondom, elektrisch verstelbare voorstoelen en zelfs een compleet met leer bekleed interieur. Privacy-glas, verwarmde voorstoelen, een met leer bekleed stuurwiel, keyless go, een regensensor en elektrisch verwarmbare én verstelbare buitenspiegels maken eveneens deel uit van de standaarduitrusting. Centraal op het dashboard prijkt altijd een 10,25 inch scherm dat bij het infotainmentsysteem hoort. En je kan in de Seres 3 ook je telefoon draadloos opladen.
Ook wat veiligheidssystemen betreft is de auto bij de tijd. Hill Start Assist, Hill Hold Control, Hill Descent Control, Lane Departure Warning, Forward Collision Warning, een noodremsysteem en een elektronische handrem zijn allemaal standaard. De fabrikant zegt nog te werken aan een trekhaakoptie, daarover wordt in het eerste kwartaal van 2021 meer bekend. De Seres 3 is per direct online te configureren en kan ook worden besteld.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Vrouw levend verbrand: autofabrikant moet nabestaanden ruim 6,5 miljoen euro betalen
Autofabrikant Ford moet de nabestaanden van een 19-jarige Amerikaanse die in 2016 verongelukte in haar Mustang 7 miljoen dollar (ruim 6,5 miljoen euro) betalen. De auto had volgens de rechter ontwerpfouten, waardoor de vrouw bekneld raakte en verbrandde. -
2
Zo zet je gezichtsherkenning en vingerafdrukscanner van je telefoon snel uit
Je smartphone ontgrendelen met je gezicht of vingerafdruk klinkt veilig, maar in geval van nood kan het juist een beveiligingsrisico zijn. Iemand kan onder dwang je gezicht scannen of onopgemerkt je vingerafdruk bemachtigen. Gelukkig kun je dit voorkomen. -
Nieuw automerk Seres komt deze maand naar Nederland
Het Amerikaanse automerk Seres maakt deze maand in Nederland zijn debuut. Het komt net als Tesla uit Silicon Valley, maar wordt gefinancierd door een moederbedrijf in China. In de ontstaansgeschiedenis van het piepjonge Seres heeft een van de grondleggers van Tesla een belangrijke rol gespeeld. ,,Wij maken duurzaam autorijden voor iedereen bereikbaar‘’, is de belofte. -
PREMIUM
Bijna doodgereden motorrijder belandt op intensive care van bloedeigen zoon: ‘Stond me al op te wachten’
Zat vrachtwagenchauffeur Jonathan den H. uit Goudswaard op zijn mobiele telefoon toen hij op de N217 een motorrijder voor hem lanceerde? Of keek de trucker slechts twee seconden naar een metertje op zijn dashboard en doemde er toen plots een file voor hem op waardoor een botsing met zijn voorganger onvermijdelijk was? Die vraag stond donderdag centraal in de rechtszaak tegen de 24-jarige verdachte. -
PREMIUMmet video
Dit Nederlandse automerk was ooit wereldnieuws, maar dat duurde maar heel even
De Shelter is de enige auto die ooit in de Achterhoek is gebouwd. De bedenker, ontwerper én bouwer ervan, ingenieur Arnold van der Goot, is op 98-jarige leeftijd overleden.
-
PREMIUM
Goedkoop tanken? Volgende week loont het zelfs om 200 kilometer om te rijden
De brandstofprijzen gaan volgende week in Duitsland zo hard omlaag, dat het prijsverschil met wat je bij een Nederlands tankstation betaalt gigantisch wordt. Vanaf woensdag geldt in Duitsland een adviesprijs van 1,72 euro per liter, minimaal 40 cent minder dan in Nederland. Loont het om daarom naar Duitsland te rijden voor een tankbeurt? -
Energierekening
Ad: ‘Ik heb zelf ventilatoren onder de radiator geklikt voor optimale verwarming’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Ad Voermans (66) uit Rijen, bij Breda. -
PREMIUM
Allereerste stukje van de Blankenburgverbinding bíjna klaar: twee kilometer asfalt bij Vlaardingen
De bouwkranen staan al jarenlang langs de A20 in Vlaardingen en mocht een enkeling het zijn ontgaan: hier wordt gewerkt aan een nieuwe weg en tunnel, de Blankenburgverbinding. Vanaf maandagochtend 5 uur is het eerste stukje klaar: ruim twee kilometer asfalt voor de nieuwe A20. Bijzonder voor de automobilist, maar ook bijzonder voor de bouwers.