Grote kaalslag dreigt in openbaar vervoer, onderwijs slaat alarm

met videoIn het openbaar vervoer dreigt een grote kaalslag nu het kabinet de coronasteun eind dit jaar stopzet. Vervoerders zeggen hun dienstregeling noodgedwongen met 20 tot wel 30 procent te moeten uitkleden. Na provincies en gemeenten slaan nu universiteiten, studenten en mbo’s alarm. 

51 reacties

  • Ronald Markant

    1 maand geleden
    @ Andre Eggerding, sorry voor de uitspraak, maar uit welk ei komt u? Zelf je vervoer regelen? Dat wordt erg lastig met scholieren die 40 km moeten reizen en de wegen zitten al zo goed als dicht. Denk na voor je wat roept!
  • Ronald Markant

    1 maand geleden
    @ Jager, NS is niet geprivatiseerd, het is net als ProRail 100% staatseigendom. Niet voor niets gaat het overgrote deel van de gelden voor het OV (90%) naar deze bedrijven. De 10-minuten treinen die niet lonend zijn en waar geen personeel voor is, een nieuw beveiligingssysteem dat 15 jaar stil lag dankzij NS en nu vele miljoenen extra kost, en inmenging in lokaal vervoer zoals de tramlijn Utrecht die miljoenen extra kost en feitelijk faalt. Dan de winkelnering nog. Zouden ze mee stoppen….
  • Hanny Visser-Janse

    1 maand geleden
    Er is een tijd geweest dat ik trots was op het feit dat ik een inwoner van Nederland ben. Maar dat wordt met de dag minder met een overheid die dit hele land naar de sodemieter helpt op werkelijk álle fronten..........
  • C.J.H. PIETERSE

    1 maand geleden
    @Ad Hennen: ("Lijnen die 6x per uur reden, rijden nu nog eens per half uur, lijnen die 4x per uur reden en in de spits 6x, gaan nu om het halve uur, spits of niet"): Ik veronderstel dat u - vanuit 'n (vroegere) luxepositie! - de situatie van/naar 'n grote stad bespreekt. U heeft ws. geen idéé hoe reizen van/naar dorpen was! V.v. 'n dagdeel reizen was voor mij t/m begin jaren 70 "gewoon". Auto dus hard nodig. Privatisering (= marktwerking) v. nutsvoorzieningen was/is bepaald niet 'n verbetering!
  • Petra alderliesten

    1 maand geleden
    Ov moet volledig blijven rijden en er moet een vangnet komen als het aantal passagiers tegenvalt in 2023. Er komen anders heel veel buschauffeurs op straat te staan