Hollandse Hoogte /  ANP
Volledig scherm
PREMIUM
© Hollandse Hoogte / ANP

Lagere snelheden en minder extra treinen door slappe spoorbodem

De slappe bodem onder grote delen van het spoor belemmert het treinverkeer steeds meer. Op diverse belangrijke trajecten mogen treinen niet op volle snelheid rijden of staan uitbreidingen op de tocht. Spoorbeheerder ProRail is een groot onderzoek gestart.

19 reacties

  • J. Nicolaas

    6 maanden geleden
    'ProRail is een groot onderzoek gestart'. Met elke beginnende journalist beginnen al lang bestaande problemen kennelijk ook weer opnieuw. Alsof er geen archief bestaat. Ik heb 7 jaar geleden Rolf Dollevoet geïnterviewd over dit grote probleem op het spoor in het westelijk deel van Nederland. Zeven jaar geleden waren daar ook al oplossingen voor bedacht. Is allemaal via Google terug te lezen. En nu moet ProRail blijkbaar weer een 'groot onderzoek' doen? Wanneer gaat ProRail iets doen?
  • Dolly J. de Groot

    7 maanden geleden
    Dolly J. de Groot Ondertussen eist Brussel dat er nog veel meer treinen rijden.
  • Alinda Jorritsma

    7 maanden geleden
    Moeten toch geprivatiseerd worden? Krijg je dit. Net als slechte Chinese bussen,
  • sophia besselink

    7 maanden geleden
    Echt een lul verhaal ProRail een enkel jaar geleden werdt er goed onderhoud gedaan aan het spoor. De machines die regelmatig het spoor op de goeie hoogte hielden staan nu te verrotten bij de aannemers. Door de bezuinigingen bij ProRail.
  • els cazemier

    7 maanden geleden
    De hele bodem in west Nederland is slappe hap, de wegen golven ook, en rijd maar eens over de A28 tot de Veluwe en de hele A7