Leeuw overleeft het nieuwe merklogo van Peugeot
Peugeot heeft een nieuw merklogo gepresenteerd. Een leeuw blijft natuurlijk altijd een leeuw, maar de koning der dieren kan op vele manieren worden getekend.
Delen per e-mail
De nieuwe CEO van Peugeot heeft haar bureau amper ingeruimd of ze mag al een nieuwe identiteit voor het 210 jaar oude merk onthullen. Linda Jackson, die van 2014 tot een jaar geleden aan het roer stond van concerngenoot Citroën, hield zich tijdens haar overbruggingsjaar bij PSA bezig met een onderzoek naar het onderscheiden van de verschillende merken binnen het concern. ,,Peugeot klimt hoger in de markt en daar hoort een andere identiteit bij”, verklaart Jackson het nieuwe logo dat binnenkort de auto's zal sieren.
Zij vertelt dat Peugeot de afgelopen tien jaar heeft getimmerd aan een trede hoger in de markt: ,,Nu stapt Peugeot uit de club van generalisten met als doel een inventief en begeerlijk premiummerk te worden.” Het nieuwe logo is daar het symbool van, doordat het, zo verklaart Jackson, in één beeld de historie, het heden én de toekomst van Peugeot samenvat. Designbaas Matthias Hossain licht het verder toe: ,,Een wapenschild is altijd een symbool van eenheid geweest. Zowel multicultureel als internationaal. Het staat voor trots, saamhorigheid en bescherming. Peugeot gebruikte het eerder en zo vormt het de verbinding tussen ons verleden en onze toekomstplannen. En de leeuw is altijd gebleven, want hij staat voor kracht, macht en zekerheid.”
Showrooms
‘Quality Time’ is Jacksons stokpaardje tijdens de onthulling. Reizen per Peugeot moet dat meer in zich krijgen, maar ook alles er omheen. Daarom heeft Peugeot ook een nieuwe site, die een stuk intuïtiever en functioneler is dan tot nu toe. De showrooms krijgen ook een transformatie, zodat het verblijf aangenamer wordt. Tijd is de laatste jaren steeds schaarser geworden in een mensenleven, dus moet de tijd die de mens met Peugeot doorbrengt, ‘kwali-tijd’ worden, stelt Jackson.
Het nieuwe logo komt niet helemaal uit de lucht vallen. Het prijkte al op de E-Legend Concept en september vorig jaar betrapten we het op het stuur van een gecamoufleerde 308. Dat model wordt komende maand onthuld en is dan ook het eerste productiemodel dat het nieuwe logo draagt.
Om alle vernieuwingen wereldkundig te maken, start Peugeot per direct een mondiale campagne met als motto ‘Les Lions d’Aujourd’hui’ of, buiten het Franse taalgebied, ‘Lions of our Time’. Daarbij hoort natuurlijk een reclamespotje waarin vooral heel veel mooie, hippe mensen ‘shinen’ in ‘urban’ situaties.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Stoppen met antidepressiva? ‘Iedereen kan afbouwen, als je je maar goed voorbereidt’
Met antidepressiva beginnen is één ding, ermee stoppen is óók een grote stap. Marianne ter Mors (38), een van de 1,2 miljoen Nederlanders die deze pillen slikken, schreef er een boek over. ,,Pas na vijf maanden voelde ik me weer de oude.’’ -
PREMIUM
Martijn laat mensen die hun smaak verloren weer proeven: ‘Ik vind het soms zelf echt niet te eten’
Martijn van Gemst (40) laat mensen die hun smaak hebben verloren weer proeven. Net nadat hij een speciale opleiding hiervoor afrondde, verloor hij zélf zijn smaak door corona. Even was hij in ‘complete paniek’, tot hij besloot zichzelf te onderzoeken. Met succes. ,,Als je het allerliefst friet met mayonaise eet, maar je proeft het niet meer, dan zorg ik ervoor dat je het wél weer ervaart.” -
PREMIUMMijn Allessie
‘Ik ben niet aandachtsgeil, maar ik weet dat iedereen kijkt’
Voor een dashcam in zijn Mercedes-Benz C-klasse toog René Janssen (49) naar de dealer. Daar bleef het niet bij, want hij kwam thuis met een koopcontract voor een gloednieuwe Mercedes A250 op zak. Een model met een flinke kofferbak dat hij simpelweg niet kon weerstaan. In de wekelijkse rubriek Mijn Allessie spreken we mensen over hun auto. -
VRAAG & ANTWOORD
‘Waarom vormen de koplampen van een auto vaak een gezicht?’
,,Waarom vormen de koplampen van een auto vaak een gezicht?”, vraagt lezer Jaïr Waal in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. -
VIDEO36
Oproep VVN: Ouders, breng je kind niet meer met de auto naar school
De verkeersveiligheid rondom scholen moet beter, constateert Veilig Verkeer Nederland (VVN). De organisatie roept ouders op alleen nog bij hoge uitzondering de auto te pakken om hun kind weg te brengen. Andere automobilisten kunnen helpen door schoolzones te mijden.
-
gratis nieuwsbrief auto
Nu 2 keer per week de nieuwsbrief van onze autoredactie: gratis in je mailbox
De nieuwsbrief van onze autoredactie verschijnt voortaan niet één maar twee keer per week: op zaterdag én op woensdag. Gratis alles over auto’s, verkeer en mobiliteit in je mailbox: het laatste nieuws, tests, interviews, vragen van lezers en achtergrondverhalen. Abonneer je vandaag nog op de nieuwsbrief van AD Auto. Klik op de grote blauwe actieknop hieronder om je meteen aan te melden. De nieuwsbrief Auto vind je vervolgens onder de knop Thema's. -
AUTOTEST
Test Peugeot e-2008: ruim en comfortabel, maar reikwijdte is beperkt
Ook de Peugeot 2008, een populaire SUV, is tegenwoordig verkrijgbaar met volledig elektrische aandrijving. De techniek is bekend van andere PSA-merken: Citroën, Opel en DS. -
Op drie na grootste autofabrikant ter wereld wordt Nederlands bedrijf
De aandeelhouders van Fiat Chrysler Automobiles en PSA Group hebben goedkeuring gegeven voor de fusie van beide bedrijven. Het nieuwe bedrijf gaat Stellantis heten en wordt gevestigd in Nederland.