‘Nieuwe VW Golf heeft opnieuw probleem met infotainment’
Volkswagen roept de nieuwste, achtste generatie van de Golf terug naar de garage vanwege problemen met het bedieningspaneel voor onder andere radio- en navigatiesystemen. Dat schrijft de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung. Het is de zoveelste keer dat VW struikelt over het infotainment.
Delen per e-mail
De introductie van de nieuwste Golf én van de ID.3 liepen eerder al maandenlange vertraging op doordat er problemen waren met het nieuwe infotainment. Die problemen waren toen blijkbaar zo groot dat de eigen technici er maar niet in slaagden om ze op te lossen.
De automaker zou nu bij de terugroepactie de softwarebesturing willen aanpassen. Het zou gaan om een vrijwillige terugroepactie waarbij Golf-rijders zelf zouden mogen beslissen of zij terug naar de garage gaan. De software-update zou gelden voor 26.000 voertuigen in Duitsland. In andere Europese landen gaat het om nog eens 30.000 auto’s. Het gaat om auto’s die tot en met week 29 van vorig jaar bij Volkswagen uit de fabriek rolden.
‘Servicemaatregel’
,,Het gaat hier om een vrijwillige servicemaatregel van de Golf 8 die in de tweede helft van december al is gestart en het gaat hier dus niet om een terugroepactie‘’, meent Luuk Hoogezand van de Nederlandse VW-importeur Pon’s Automobielhandel in Leusden.
,,Bij een servicemaatregel worden de werkzaamheden, die onder deze maatregel vallen, aan de klant aangeboden als de auto bij de werkplaats komt voor een bandenwissel of servicebeurt. De klant bepaalt uiteindelijk zelf (dat geldt overigens in Nederland ook bij een terugroepactie) of deze werkzaamheden mogen plaatsvinden.‘’
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
‘De beste auto van het jaar is tevens de goedkoopste’
De Britse consumentenorganisatie WhatCar heeft de nieuwe Dacia Sandero uitgeroepen tot ‘Auto van het jaar’. Tevens noemde het blad nog een aantal andere topmodellen in verschillende autocategorieën. -
AUTOTEST Test Volkswagen Golf: nieuw is niet altijd beter
In vrijwel alles lijkt de nieuwe, achtste generatie van de Volkswagen Golf sterk op zijn voorganger. Maar vooral de 1.5 eTSI-motor met slimme, milde hybridetechniek getuigt van innovatie. -
Met 620 km/u in de trein: China werkt eraan
China heeft een trein ontwikkeld die met zijn duizelingwekkende topsnelheid van 620 km/u de Europese hogesnelheidstreinen ver achter zich laat. De trein maakt gebruik van een nieuwe technologie die high-temperature superconducting (HTS) wordt genoemd. Het is alsof de trein zweeft boven de magnetische velden van het spoor. -
Trump heeft The Beast, Rutte een Koga van 1300 euro
Bij fietsenmerk Koga regende het reacties nadat premier Mark Rutte afgelopen week niet met de dienstauto, maar op zijn donkergekleurde Koga naar paleis Huis ten Bosch reed om het ontslag van zijn kabinet in te dienen bij koning Willem-Alexander. ,,Hij is onze vaandeldrager.’’ -
PREMIUM
Nieuwe opleiding moet voor meer jonge truckers zorgen: ‘Muziek aan en knallen’
Waar zijn ze toch, die vrachtwagenchauffeurs? Omdat er veel vraag is naar nieuwe handjes aan het stuur in de cabine, start een mbo-school in Alphen aan den Rijn een nieuwe opleiding. Die moet jongeren die dromen van een leven op de weg al jong helpen aan een groot rijbewijs. ,,Je helpt mensen, rijdt rond. Muziek aan, lekker knallen.”
-
PREMIUM
Video Deze hyperloop moet in de toekomst versproducten razendsnel van a naar b brengen
Er komt een onderzoek naar een hyperloopnetwerk voor goederen in de Randstad. Vracht moet in de toekomst vanuit de Rotterdamse haven naar het Westland of naar Schiphol met grote snelheid worden vervoerd in lange buizen. Overheidsinstanties en bedrijven hebben daarvoor een convenant getekend. -
AUTOTEST Test Volkswagen ID.3: vernieuwend maar niet altijd handig
Volkswagen blaast hoog van de toren met zijn nieuwe ID.3. Dit is de eerste VW die vanaf de basis volledig als elektrische auto is ontwikkeld. -
Mercedes-Benz EQA: elektrisch ‘instapmodel’ kost 49.995 euro en haalt ‘straks meer dan 500 kilometer’
Ook Mercedes-Benz meldt zich op het strijdveld vol compacte elektrische auto’s. De nieuwe EQA is de ‘batterijbroer’ van de bestaande GLA: hij komt al in de lente, kost minimaal 49.995 euro en krijgt later ‘een speciale versie die meer dan 500 kilometer per laadbeurt haalt’.