Volledig scherm
Billboards langs de A2 bij Breukelen laten er geen onduidelijkheid over bestaan: Diesel, bedankt. © Louwman & Parqui

Provocerende campagne van automerk Lexus: 'Diesel, bedankt'

Het automerk Lexus bedankt in een provocerende campagne de dieselmotor voor zijn bewezen diensten. 'Diesel, bedankt', staat er op grote billboards langs de drukke snelweg A2 bij Breukelen.

,,Lexus meent dat de dieselmotor nu écht met pensioen kan'', aldus de Nederlandse importeur van Lexus, Louwman & Parqui. ,,De nieuwe, hoge uitstoot-eisen als gevolg van WLTP en RDE (Real Driving Emissions Test) maken dieselauto’s telkens duurder. De afnemende vraag naar de dieselauto en restwaardedalingen zorgen daarbij voor hogere kilometerkostprijzen. Steeds meer autofabrikanten halen daarom hun dieselauto’s van de markt.''

Makkelijk gezegd natuurlijk van een merk dat eigenlijk nooit heil zag in diesels en al jaren inzet op benzinehybrides zonder stekker. Dat is volgens Lexus het beste alternatief voor de veelrijdende dieselrijder: zonder opladen een laag verbruik en grote reikwijdte. Om dieselrijders over de streep te trekken worden in het kader van de campagne extra lange proefritten aangeboden van 48 uur.

Ontvang elke dag gratis het laatste nieuws over auto's en mobiliteit: volg onze autoredactie op Facebook https://www.facebook.com/ADnlAuto/