Rekeningrijden brengt veel veranderingen teweeg. Iedereen gaat namelijk hetzelfde betalen, of je nou een oude vervuilende diesel rijdt, of een nieuwe elektrische auto. Toch denken ingewijden dat er op een gegeven moment een uitstootcomponent komt.
Volledig scherm
Rekeningrijden brengt veel veranderingen teweeg. Iedereen gaat namelijk hetzelfde betalen, of je nou een oude vervuilende diesel rijdt, of een nieuwe elektrische auto. Toch denken ingewijden dat er op een gegeven moment een uitstootcomponent komt. © Rob Engelaar

Rekeningrijden: dit gaat het je ongeveer kosten

De kans dat we in 2030 per gereden kilometer gaan betalen is groot. Een eerste berekening toont wat deze kilometerheffing grofweg gaat kosten. 

245 reacties

  • Sina Hogeboom

    1 maand geleden
    Goedzo@Harm lekker emigreren als ik het kon per direct,ik walg van Nederland!
  • harm Directeur

    1 maand geleden
    Walgelijk allemaal. Lekker emigreren binnenkort. Succes ermee en vooral hetzelfde blijven stemmen allemaal.
  • Maria Klundert

    1 maand geleden
    Wéér de meeste kosten afwentelen op het platteland! Woon je in de randstad, is er een goed geregeld openbaar vervoer. En zijn er vele winkels en ziekenhuizen op loop- en fietsafstand.
  • Harry Heijer

    1 maand geleden
    Een reactie die ik gelezen heb, is dat Jan met de Pet weer de klos is. Maar dat is weer het halve verhaal. Je kan ook stellen dat JmdP goedkoper uit is, als ie wat vaker de auto laat staan. Dus hij kan een keuze maken. Pak vaker de fiets, of ga poolen. Laat overwerk niet uitbetalen, maar neem verlof op in uren. Ga vaker lopend boodschappen doen, dat doe ik al jaren en ik woon niet dicht bij een winkel. Waarom rekeningrijden? Simpel de weg vrijmaken voor kapitalisten, niks meer niks minder.
  • Jan Kuiper

    1 maand geleden
    Dus de werkende man /vrouw is weer te klos die rijden van en naar werk
  1. Belgische automobilist rijdt bewusteloos 25 kilometer door met cruisecontrol en rijstrookbewaking
    PREMIUM

    Belgische automobi­list rijdt bewuste­loos 25 kilometer door met cruisecon­trol en rijstrook­be­wa­king

    Een Belgische automobilist heeft gisterochtend in zijn Renault Clio 25 kilometer op de snelweg afgelegd tussen Genk en Halen terwijl hij bewusteloos was. Door de cruisecontrol en ‘Lane Assist’, een techniek die de auto tussen de lijnen houdt, kon de auto zelfstandig op de weg blijven. Twee politieteams wisten de auto uiteindelijk te vertragen door voor de Clio te gaan rijden.