Autoriteiten breken zich regelmatig het hoofd over Tesla's die tijdens of na een ongeval in brand vliegen. Op de foto een Tesla die bij een ongeval in brand is gevlogen op de Zwitserse snelweg A2 bij Bellinzona op 10 mei van dit jaar
Volledig scherm
Autoriteiten breken zich regelmatig het hoofd over Tesla's die tijdens of na een ongeval in brand vliegen. Op de foto een Tesla die bij een ongeval in brand is gevlogen op de Zwitserse snelweg A2 bij Bellinzona op 10 mei van dit jaar © REUTERS

Tesla-batterijen vlogen vijf dagen na ongeval opnieuw in brand

Bij twee ongevallen met Tesla's in de Verenigde Staten hebben de autobatterijen meerdere malen spontaan vlam gevat na de crash. In één geval zelfs vijf dagen na het ongeval. De Amerikaanse autoriteiten stellen een onderzoek in.

  1. ‘Waarom meet een politieauto de snelheid anders dan een flitspaal?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Waarom meet een politieau­to de snelheid anders dan een flitspaal?’

    ,,Als ik een roodlicht- of snelheidscamera passeer, meet die de op dat moment gereden rijsnelheid. Maar als je in tv-programma’s een politieauto een snelheidsovertreder ziet volgen, lijkt het anders te gaan. De agenten moeten blijkbaar eerst over een bepaalde afstand metingen doen om er vervolgens een soort gemiddelde uit te halen. Waarom wordt hier niet de hoogst gemeten snelheid als gereden snelheid genomen? Gebruiken ze misschien apparatuur van inferieure kwaliteit?”, vraagt lezer Frans van de Kerkhof.