Goed argument of niet, de automobilist kreeg een proces-verbaal.
Volledig scherm
Goed argument of niet, de automobilist kreeg een proces-verbaal. © Instagram @politie_teamverkeer_mdn

Tesla-bestuurder vindt dat hij harder mag rijden op snelweg: ‘Ik stoot niets uit’

Hij had een geldige reden om harder te mogen rijden dan was toegestaan op de snelweg, vond een Tesla-bestuurder maandagochtend in Flevoland. Een motoragent hield hem staande na twee snelheidsmetingen.

26 reacties

  • P De broek

    1 jaar geleden
    onzin., de centrales verstoken meer co2 door al die electrische autos en electrische scooters en fietsen. De co2 uitstoot is door deze rijkeluis speeltjes alleen maar toegenomen. Zwaar belasten deze zware autos die het asfalt meer laten slijten. !
  • A.M. Rooten

    1 jaar geleden
    De eerste maatregelen zijn gelijk genomen. Het kabinet verlaagt de subsidie voor elektrisch auto's in 2022 gelijk met €350,-'.
  • Anoniem

    1 jaar geleden
    Achterlijke mensen die zo denken. Maar goed de maximum snelheid van 100 is net zo achterlijk. Y Dolman
  • J Zeeman

    1 jaar geleden
    @Peter de Jong: Hoe dom kun je zijn? Snelheids limiet is door de wetgever bepaald (reden is totaal onbelangrijk) en daar heeft iedereen zich aan te houden. Klaar! De busbaan is ook geschikt voor gewone auto's en fietsen dus.....? Als je zo hard wil ga je maar naar Zandvoort.
  • I. Bink

    1 jaar geleden
    Hahaha.... goeie bak. Het toppunt van domheid is.......?? Juist ja ....
  1. Waarom staan lichtmasten soms op zo’n gevaarlijke plek?
    VRAAG & ANTWOORD
    4

    Waarom staan lichtmas­ten soms op zo’n gevaarlij­ke plek?

    ‘Op provinciale wegen en rijkswegen zie ik vaak lichtmasten op een onlogische plek: in de berm van de ‘buitenbocht’ bijvoorbeeld’, aldus lezer Bram Marcusse in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Bestuurders die, veelal door te hoge snelheid, de controle over hun voertuig verliezen, belanden bijna altijd in de berm van zo’n buitenbocht. Ontstaat hierdoor niet een onnodig extra risico op schade en letsel?’