Volledig scherm
© VW

VW wil elektrisch onderstel van deze Buggy delen met iedereen

De I.D. Buggy heeft geen deuren, een minimalistisch interieur en instrumentarium en in het beste geval een dakje dat je op je plaats moet knutselen. Duidelijk is dat het hier gaat om een fun-auto.

VW wil met deze concept car eigenlijk vooral aantonen hoe flexibel zijn elektrische architectuur is. Het Duitse merk is namelijk bereid zijn onderstel-technologie te delen met anderen. Iedereen kan straks bij Volkswagen aankloppen voor het zogeheten MEB-platform, de modulaire basis waar straks een brede groep elektrische auto’s van de Volkswagen Groep op komt te staan.

Volledig scherm
© VW

In de I.D. Buggy zorgt de elektrische aandrijving  oor een rijbereik van net geen 250 kilometer, maar je hebt wel 201 pk en 350 Nm trekkracht tot je beschikking. Verder zien we 18 inch wielen met BF Goodrich All-Terrain-banden, een beschermde bodemplaat en de mogelijkheid om een tweede elektromotor te plaatsen, een unit die in dat geval de vooras aandrijft. 

Volledig scherm
© VW

De I.D. Buggy 4Motion moet vooral worden gezien als een voorbode van een Funcar. Of VW die zelf gaat bouwen, is nog niet bekend. Het Duitse merk hoopt vooral dat start-ups en carrosseriebouwers met een Volkswagen-basis aan de haal gaan, net zoals de beroemde buggy-bouwers en andere bedrijven dat in de jaren zestig deden op basis van een Kever-onderstel.

  1. 2 miljoen euro over? Dan kan deze elektrische Ferrari-concurrent van jou zijn

    2 miljoen euro over? Dan kan deze elektri­sche Ferrari-concurrent van jou zijn

    In 2020 staat hij te glimmen in de bijzondere showroom van Louwman Exclusive langs de A2 bij Utrecht: de Pininfarina Battista. Van deze nieuwe, volledig elektrische supersportwagen uit Italië worden niet meer dan 150 stuks geproduceerd, waarvan er maximaal 50 naar Europa komen. Ook in Nederland is hij vanaf nu te bestellen, al gaat de Battista bij ons – exclusief belastingen – minimaal twee miljoen euro kosten.