Eind 2019 was de Tesla Model 3 niet aan te slepen als leaseauto: lage bijtelling, dus zeer aantrekkelijk voor de leaserijder.
Volledig scherm
PREMIUM
Eind 2019 was de Tesla Model 3 niet aan te slepen als leaseauto: lage bijtelling, dus zeer aantrekkelijk voor de leaserijder. © Marco Okhuizen

Wie wil er nog een auto van de zaak? De ondergang dreigt

De dagen van de ooit zo felbegeerde ‘auto van de zaak’ lijken geteld. Steeds meer werkgevers doen hem in de ban en dwingen hun personeel om via een mobiliteitsbudget andere keuzes te maken. ‘Geen bijtelling meer, wel een prima e-bike.’

  1. Nu 2 keer per week de nieuwsbrief van onze autoredactie: gratis in je mailbox
    gratis nieuwsbrief auto

    Nu 2 keer per week de nieuws­brief van onze autoredac­tie: gratis in je mailbox

    De nieuwsbrief van onze autoredactie verschijnt voortaan niet één maar twee keer per week: op zaterdag én op woensdag. Gratis alles over auto’s, verkeer en mobiliteit in je mailbox: het laatste nieuws, tests, interviews, vragen van lezers en achtergrondverhalen. Abonneer je vandaag nog op de nieuwsbrief van AD Auto. Klik op de grote blauwe actieknop hieronder om je meteen aan te melden. De nieuwsbrief Auto vind je vervolgens onder de knop Thema's.
  2. Mag je tegenwoordig parkeren op de hoek van de straat?
    VRAAG & ANTWOORD
    44

    Mag je tegenwoor­dig parkeren op de hoek van de straat?

    ‘Steeds vaker zie je de meest absurd geparkeerde auto’s op de hoek van een straat’, aldus Ton Helwig in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Als het voorwiel maar langs de stoeprand staat, dat is blijkbaar al genoeg. De rest van de auto staat dan op de kruising. Ik heb vroeger geleerd dat je minimaal 5 meter moet vrijlaten tot de hoek. Zijn er geen regels meer, of is er geen handhaving?’