Volledig scherm
Nicolette Kluijver (l), Miljuschka Witzenhauzen (r) en Bridget Maasland presenteren de weekendeditie van RTL Boulevard. © Screenshot RTL Boulevard

489.000 kijkers voor eerste weekendeditie van RTL Boulevard

De eerste aflevering van de weekendeditie van RTL Boulevard heeft gisteravond 489.000 kijkers getrokken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek.

Het showbizzprogramma, dat in het weekend gepresenteerd wordt door Nicolette Kluijver, Bridget Maasland en Miljuschka Witzenhausen, staat daarmee op de veertiende plek in de kijkcijferlijst. Boulevard heeft een speciale 'weekendtouch' gekregen met meer ruimte voor lifestyle, wonen en koken dan in de doordeweekse uitzendingen.

'On demand'

De ambitie om voortaan 7 dagen per week live uit te zenden, wordt onder meer gevoed door het fenomeen dat we steeds vaker ‘on demand’ (Netflix, YouTube, etc.) verkiezen boven het lineaire of traditionele tv-kijken. Zenders leggen daarom meer de focus op ‘urgente programmering’, dus meer live, meer op de actualiteit en meer tv-evenementen als The Voice of Holland en sportwedstrijden (want ‘die ervaar je liever met z'n allen tegelijk’). Om dezelfde redenen zou ook worden nagedacht over weekenduitzendingen van Humberto Tans doordeweekse talkshow RTL Late Night.

NPO1

NPO1 scoorde gisteravond goed in de kijkcijferlijst. Het NOS Journaal van 20.00 uur was met met ruim 1,8 miljoen kijkers het best bekeken programma van de avond, gevolgd door Studio Sport Eredivisie (1,4 miljoen kijkers). De voorstelling Licht van Youp van 't Hek maakt de top 3 compleet. De cabaretier wist meer dan 1,3 miljoen mensen te boeien. Licht is de eerste voorstelling nadat Van 't Hek een paar maanden uit de roulatie was na een zware hartoperatie. De laatste show speelde hij in mei van dit jaar.

  1. Merthe uit Haren kan weer anoniem over straat Logo AD+
    Project X-rellen

    Merthe uit Haren kan weer anoniem over straat

    Ze was vijftien toen ze ongewild en indirect met een Facebook-post de aanstichtster werd van de ongekend massale Project X-rellen in het Groningse dorp Haren. Merthe, het jonge kassameisje van Albert Heijn, zweeg jarenlang tegenover de buitenwereld. Om weer een kans te hebben op een normaal leven. Vijf jaar later staat ze symbool voor het breed gedeelde standpunt dat het dorp weer verder wil: ‘Ik ben blij dat ik weer anoniem over straat kan’.