AD-app wint Dutch App Award

De nieuwsapp van ADR Nieuwsmedia is vandaag tijdens de uitreiking van de Dutch App Awards in de prijzen gevallen. De ‘kubus-app’ won in de categorie media en entertainment van de twee andere genomineerden Qmusic NL en NOS.

De nieuwsapp van ADR Nieuwsmedia werd vorig jaar in een nieuw jasje gestoken. Uniek is dat in één app, net als in een kubus, vier werelden samenkomen: algemeen nieuws, nieuws uit de eigen regio, video’s en eigen nieuwsvoorkeuren. ,,Qua navigatie is het een van de meest opvallende en gedurfde apps van Nederland’’, oordeelde de jury. Ook de 'sappige lay-out, verrassende interactieve elementen en need to know-content’ worden geroemd.

,,We zochten naar een manier om een groot publiek nog beter te laten kennismaken met alles wat we bieden aan nieuws, regio, sport en video. Onze app biedt daar een prachtige toegang toe’’, reageerde Rennie Rijpma, adjunct-hoofdredacteur van het AD, eerder op de nominatie.

- Heb je een mobiele telefoon op Android, dan kun je hier de AD-app downloaden.

- Heb je een iPhone, dan kun je hier de AD-app downloaden.

Volledig scherm
© Shutterstock/AD
Volledig scherm
Rennie Rijpma en René Kleizen, Certified Product Owner van de app, met de prijs. © AD
  1. HAK voert als eerste voedselfabrikant Nutri-Score in: ‘waar wachten we nog op?’

    HAK voert als eerste voedselfa­bri­kant Nu­tri-Sco­re in: ‘waar wachten we nog op?’

    Als eerste in Nederland voert groentefabrikant HAK het voedselkeuzelogo Nutri-Score in. Of het nu een pot appelmoes, doperwtjes, kersen of rode kool is, de etiketten van de HAK-producten worden vanaf 1 september voorzien van het nieuwe logo dat aan de hand van kleuren en lettercodes aangeeft hoe gezond drinken of eten is. Timo Hoogeboom, algemeen directeur van HAK, legt uit waarom zijn bedrijf het voortouw neemt.