Volledig scherm
© Photo Ajax Jasper Ruhe

Ajax stapt over op Bud

Biermerk Budweiser heeft zich als partner verbonden aan het eerste mannen- en vrouwenteam van Ajax. Die stap past in de ambitie van de Amerikaanse bierbrouwer de Europese markt te veroveren. Het bier wordt in Nederland door bierbrouwerij AB InBev onder de naam Bud op de markt gebracht. Volgens De Telegraaf  is met de sponsordeal een bedrag van 12 miljoen gemoeid, uitgesmeerd over zes jaar.

,,Bud is in de Verenigde Staten al onlosmakelijk verbonden met sportbeleving”, zegt Nicolas Bartholomeeusen, algemeen directeur van AB InBev Nederland. ,,Het hoofdmerk Budweiser is het officiële bier bij de FIFA World Cup 2022. Ajax staat wereldwijd bekend om talent en creativiteit. Het gaat daarbij om het verwezenlijken van je dromen, dat staat dicht bij de merkwaarden van Bud.”

Bij Ajax was Jupiler, eveneens van InBev, de afgelopen jaren de biersponsor, terwijl de Johan Cruijff ArenA juist door Heineken wordt ondersteund. ,,Nadat we eerder al de samenwerking met Adidas en Ziggo langdurig hebben verlengd, is ook dit verbeterde contract een bevestiging dat we geloven in duurzame partnerships”, aldus Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax.

  1. Coronavirus op eiland Tenerife en seksuele voorlichting met Kim Holland in Ochtend Show to go

    Coronavi­rus op eiland Tenerife en seksuele voorlich­ting met Kim Holland in Ochtend Show to go

    Pornoactrice en ondernemer Kim Holland is morgen te gast in De Ochtend Show to go. Holland vertelt ons over de seksuele voorlichting op scholen in het land. Techverslaggever David Bremmer gaat in op de groeiende commotie rond 5G-zendmasten. We skypen hier ook over met Leo Lagendijk van het Kennisplatform EMV. De show wordt gepresenteerd door Hila Noorzai en is vanaf 07.30 uur live te zien in onze app en op de site.