Met de doggybag-campagne moet voorkomen worden dat eten wordt weggegooid.
Volledig scherm
Met de doggybag-campagne moet voorkomen worden dat eten wordt weggegooid. © Shutterstock

De doggybag wordt heel langzaam populairder

Nederlanders vragen in het restaurant nog steeds niet heel gemakkelijk om een doggybag waarin ze voedsel kunnen meenemen dat over is, maar het percentage 'doggybag-vragers' stijgt wel blijkt uit onderzoek van Natuur & Milieu.

  1. Tientallen grote ondernemingen beloven geen belasting meer te ontwijken

    Tientallen grote ondernemin­gen beloven geen belasting meer te ontwijken

    Ruim veertig Nederlandse multinationals en andere grote ondernemingen hebben afgesproken om zich niet of niet meer schuldig te maken aan belastingontwijking- en ontduiking. Bedrijven als Philips, Jumbo, Ahold Delhaize, Randstad, Shell, Heineken, Rabobank en KLM maakten bekend zich achter de zogenoemde Tax Governance Code van ondernemersorganisatie VNO-NCW te scharen. Daarmee geven ze concreet aan dat ze belastingafdracht als plicht zien waarbij ze beloven geen gebruik te maken van omwegen in belastingparadijzen om maar belastingen te ontwijken.
  2. Vergreep de klusjesman zich jaren aan zwakbegaafd kind? ‘Hij kreeg een rood hoofd toen ik binnenkwam’
    PREMIUM
    Rechtszaak

    Vergreep de klusjesman zich jaren aan zwakbe­gaafd kind? ‘Hij kreeg een rood hoofd toen ik binnenkwam’

    Jarenlang kwam de 58-jarige C. de W. in Zwijndrecht bij een zwakbegaafde familie over de vloer als huisvriend. Hij voerde klusjes uit, verzorgde uitstapjes en gaf cadeautjes aan de verstandelijk beperkte dochter. Elke zaterdag schoof ook zijn eigen gezin aan tafel voor een gezamenlijk diner. Een traditie die in 2019 abrupt stopte toen het meisje een ‘geheim’ verklapte.