Volledig scherm
© Anton Kappers

Douglas past kledingbeleid aan na ophef over 'verbannen' medewerkster

Parfumerie Douglas gaat haar kledingbeleid aanpassen. Dat doet het bedrijf in reactie op de ophef die is ontstaan nadat bekend werd dat een medewerkster van het filiaal in Leeuwarden niet meer in de winkel mocht werken omdat ze een hoofddoek draagt. Ze moest in het magazijn werken. Wat er precies verandert, weet Douglas nog niet.

,,Douglas betreurt ten zeerste dat er zoveel commotie is ontstaan door haar kledingbeleid en neemt alle reacties zeer serieus", schrijft de keten in een persbericht. ,,Wij zullen het kledingbeleid daarom aanpassen. Daar hebben wij wel wat tijd voor nodig. Wij zullen onze medewerkers hieromtrent zo snel als mogelijk informeren. Het is nooit onze bedoeling geweest om met ons kledingbeleid mensen te kwetsen. Onze winkels zijn er natuurlijk voor iedereen!"

De beslissing van Douglas leidt tot felle reacties van een 'boycot' van 'dit PVV-winkeltje' tot mensen die begrip hebben voor de keuze. Duizenden mensen hebben er een mening over. Veel mensen vinden het bijvoorbeeld cynisch dat Douglas wel ieder jaar rond het Suikerfeest specifiek adverteert voor moslims. 

  1. Meerderheid ouders minder streng over ‘uurtje extra’ schermtijd tijdens coronacrisis

    Meerder­heid ouders minder streng over ‘uurtje extra’ schermtijd tijdens coronacri­sis

    Ouders thuis aan het werk, koters op de bank voor de televisie of met een tablet op schoot. Dat is het beeld in menig huishouden tijdens de coronacrisis; zij het voor vermaak of om huiswerk te maken. Het scherm lijkt soms de ideale babysitter en veel ouders zeggen dat ze in deze tijden wat minder streng zijn als het om de ‘schermtijd’ van hun spruiten gaat. Maar hoeveel tijd zitten de ukkies op dit moment eigenlijk voor een beeldscherm?
  2. Hoe is het nu? Deel je ervaring met ons
    Lezersoproep

    Hoe is het nu? Deel je ervaring met ons

    Beste lezer, twee weken geleden vroegen we hoe het met u ging. Dat leverde zowel hartverwarmende als hartverscheurende reacties op. We beleven een tijd waarover we later onze kinderen en kleinkinderen zullen vertellen. Maar laten we elkaar ook nú vertellen wat het coronavirus met ons doet. Deel je ervaringen met ons. En met elkaar: we plaatsen een selectie op de website en zaterdag in de krant. Mail (als het kan met foto) naar: coronaervaringen@ dpgmedia.nl