Volledig scherm
prinses Maxima en dochters Amalia (midden) en Ariane. © anp

'Een goedkope stunt met die foto's Amalia'

De publicatie van de foto's van prinses Amalia in Nieuwe Revu is een goedkope publiciteitsstunt. Dat zegt mediasocioloog Peter Vasterman van de Universiteit Amsterdam. Volgens hem dient het geen enkel journalistiek belang en zal het besluit om de foto's te publiceren zich tegen het blad keren.

Vasterman kan ook geen maatschappelijk belang ontdekken in de publicaties. 'Er wordt niks aangetoond en onthuld. Niet handig in deze tijd waarin de populariteit van de Oranjes groot is. Ik vind het een goedkope stunt.'

De Rijksvoorlichtingdienst is inmiddels namens het Koninklijk Huis een rechtszaak begonnen tegen Nieuwe Revu.

  1. Amazon is om, maar Bol.com weigert kindernaziboek te verwijderen: ‘Ze moeten zich doodschamen’

    Amazon is om, maar Bol.com weigert kindernazi­boek te verwijde­ren: ‘Ze moeten zich doodscha­men’

    Amazon stopt per direct met de verkoop van het zeer omstreden kinderboek van de ter dood veroordeelde antisemiet Julius Streicher. De Amerikaanse webwinkelreus werd de afgelopen dagen overstelpt met woeste reacties uit de joodse gemeenschap en zegt daarnaar te hebben geluisterd. Het Nederlandse Bol.com denkt er niet aan het boek te verwijderen, tot verbazing van experts. ,, Ik kots er letterlijk van. Misschien moeten we maar aangifte doen.”