Volledig scherm
PREMIUM
Joël Verschoot geeft Armando een afscheidskusje. © Kurt Desplenter

Een riskant maar o zo fascinerend miljoenenspel

TopduivenNa de verkoop van Armando, voor meer dan 1 miljoen euro, lacht niemand meer met de duivensport. We dalen af naar Vlaanderen, op zoek naar de mysteries van de duivenmelkerij. ,,De wedstrijden hier, dat is de Champions League.’’

Voor sommigen van ons is de duivensport als een diavoorstelling vol nostalgie, met beelden die we ons herinneren van lang geleden. Het duivenhok in de achtertuin, opa of de buurman die zijn blauwe stofjas aantrekt, een pet opzet en nog één keer gaat kijken of zijn vliegende trofeeën klaar zijn voor inkorving naar Asse-Lennik, Quiévrain of Dax. Anderen kennen de sport helemaal niet, of hooguit van uitslagen in de krant. Duiven melken, wie doet dat nog? Toen was daar een paar weken geleden ineens dat bericht. Over Armando, de beste doffer (mannetjesduif) van West-Vlaanderen, van heel België, van de hele planeet. 

  1. HAK voert als eerste voedselfabrikant Nutri-Score in: ‘waar wachten we nog op?’

    HAK voert als eerste voedselfa­bri­kant Nu­tri-Sco­re in: ‘waar wachten we nog op?’

    Als eerste in Nederland voert groentefabrikant HAK het voedselkeuzelogo Nutri-Score in. Of het nu een pot appelmoes, doperwtjes, kersen of rode kool is, de etiketten van de HAK-producten worden vanaf 1 september voorzien van het nieuwe logo dat aan de hand van kleuren en lettercodes aangeeft hoe gezond drinken of eten is. Timo Hoogeboom, algemeen directeur van HAK, legt uit waarom zijn bedrijf het voortouw neemt.