Rodinho
Volledig scherm
PREMIUM
Rodinho © Kristof Pieters/Facebook

Hoe Rody (18) na dat nare 'opa-filmpje' op Snapchat aanspoelde op de oevers van de Schelde

De 18-jarige Rody uit Amsterdam-Zuidoost verdronk in juni in de Schelde. Hij lijkt verongelukt na het ‘uithalen’ van drugs uit de Antwerpse haven, zoals zoveel jonge mannen doen, vooral uit Zuidoost.

  1. Nederlander (18) dood gevonden in België, kwam eerder in opspraak door berucht Snapchatfilmpje
    mogelijke afrekening

    Nederlan­der (18) dood gevonden in België, kwam eerder in opspraak door berucht Snapchat­film­pje

    Op een oever van de Schelde in België is zaterdag het lichaam van een Nederlander gevonden. Het gaat om de 18-jarige Rodinho Breinburg uit Amsterdam. Hij is mogelijk slachtoffer van een afrekening in het criminele milieu, bevestigen bronnen. Breinburg kwam eerder landelijk in opspraak toen hij een filmpje op Snapchat plaatste waarop hij lachend een oudere man vanaf een scooter van zijn fiets trapt.
  2. Modellenbureau stuurde eerder Snapchat-vandaal weg die man van zijn fiets trapte
    voortvluchtig

    Modellenbu­reau stuurde eerder Snap­chat-van­daal weg die man van zijn fiets trapte

    De jongeman die maandag een oudere man van zijn fiets trapte in Amsterdam en dat vervolgens via Snapchat filmde, is al eerder in aanraking geweest met de politie. Een modellenbureau dat met de Amsterdammer zaken deed beëindigde vorig jaar mede daarom de samenwerking. De schokkende mishandeling waarvan hij nu wordt verdacht maakt veel los in Nederland en bereikte zelfs de politiek. De filmer heeft zich nog steeds niet gemeld bij de politie.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    21

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.