Hotelbaas bijt van zich af en noemt klanten ‘zuurpruim’ of ‘gierige krent’ na negatieve recensies
Een eigenaresse van een hotel in Amersfoort slikt de negatieve recensies op internet over haar hotel niet langer. Paula Bouwer geeft de ontevreden gasten een koekje van eigen deeg door online stevig van zich af te bijten. Zo noemt ze gasten ‘valse feeks’, ‘gierige krent’ of ‘zuurpruim’. Bouwer laat in een reactie weten ‘het niet langer allemaal maar te pikken’.
Het kleine Queens City Vintage Hotel in Amersfoort verscheen deze week op de website The Best Social Media. De site verzamelde een aantal tweets van twitteraar @JenniekvB. Zij speurde naar de recensies van gasten op het hotel en vond een aantal zeer opvallende reacties van het hotel zelf.
Zo valt onder meer te lezen: ‘als er een lijst voor zuurpruimen bestond, dan stond u op nummer 1’, ‘wij hebben zelden iemand gezien die zo onfatsoenlijk binnenkwam’ en ‘wat een ongelooflijk stel ondankbare zuurpruimen’. Het hotel zou naar eigen zeggen het liefst zelf de kritische gasten recenseren. In dat geval, zo schrijft het hotel, zou een gast ‘een 1 krijgen’. Ook worden gasten uitgescholden voor ‘valse feeks’ en ‘gierige krent’.
Fout
Eigenaresse Paula Bouwer laat desgevraagd weten dat zij inderdaad achter de reacties zit. ,,Ja, die zijn van mij. Alles kan maar op het internet, mensen mogen van alles zeggen. Terwijl ze vaak zelf de fout ingaan en dan laten ze bij ons een slechte recensie achter. Ik bijt van mij af omdat ik het niet langer pik.’’
Volgens Bouwer is het niet haar bedoeling om mensen te beledigen. ,,Het is ludiek, een beetje cabaret. Je ziet toch dat het geen alledaagse reacties zijn. Het is niet mijn bedoeling om mensen de grond in te boren, ik wil aankaarten dat hier iets mee gedaan wordt. Ik probeer misstanden aan te kaarten. De recensies bij Google en Booking.com, dat is soms bijna chanteren. Dat hoor ik ook om mij heen, dat klanten zeggen dat ze dingen willen omdat ze anders een slechte review schrijven. Omdat ze bijvoorbeeld geen gratis ontbijt krijgen.’’
Iedereen denkt op internet alles maar te kunnen zeggen zonder dat iemand iets terugzegt. Nou, ik zeg wel iets terug
Mening
Bouwer stelt dat het systeem nu niet eerlijk is. Ze komt met een voorbeeld waarbij een gast ‘de boel afbrak’ en toen ook nog een slechte recensie schreef op boek- en vergelijkingssite Booking.com. ,,Ik neem dat Booking.com kwalijk. Ik kan aantonen dat die gast zich misdroeg en dan verwijderen ze toch die recensie niet. Omdat ze zeggen dat het de mening van de klant is.’’
Voor Bouwer is het een principieel punt. ,,Iedereen denkt op internet alles maar te kunnen zeggen zonder dat iemand iets terugzegt. En dan vaak ook nog anoniem ook. Nou, ik zeg wel iets terug. Ik heb ook wel eens gedreigd met een aangifte als de recensie niet verwijderd zou worden.’’
De hotelbaas moet wel toegeven dat de reacties mogelijk niet goed kunnen vallen. ,,Ik denk dat het niet meer klanten op zal leveren, inderdaad. Helemaal niet nu jij er een stuk over gaat schrijven.’’
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMBV de Liefde
Max (20) is aseksueel: ‘Mijn vrienden begrijpen het niet, maar accepteren me’
In de rubriek BV de Liefde vertellen lezers openlijk en anoniem over hun relatie. Max (20) heeft geen behoefte aan seks. ‘Niemand snapt wat het betekent om aseksueel te zijn. Dus lach ik schaapachtig mee met kleedkamergrappen.’ -
WhatsApp wil laten verbergen of je online bent
Een nieuwe functie in WhatsApp moet het mogelijk maken je online status te verbergen, zodat vrienden niet kunnen zien of je de app open hebt staan. -
Video
Politie schiet gericht bij boerenprotest Heerenveen, drie mensen opgepakt
De politie heeft gisteravond gericht geschoten bij een boerenprotest in Heerenveen. Demonstranten probeerden volgens de politie in te rijden op agenten en dienstauto’s en zo ontstond ‘een dreigende situatie’. Daarbij is gericht geschoten en zijn waarschuwingsschoten gelost, meldt de politie. -
Dit is wat bruidsparen dit jaar gemiddeld uitgeven aan hun huwelijk
Gemiddeld geven bruidsparen dit jaar ruim 16.000 euro uit aan hun huwelijk. Dat is 2000 euro meer dan voor corona. We hebben weer zin in een feestje, maar: trouwen is ook duurder geworden. Leveranciers worden steeds vaker gedwongen de gestegen kosten door te berekenen. -
PREMIUM
Samen slapen met je baby of kind: ‘Als je zoon van 16 verdrietig is, waarom niet?’
Veel ouders doen het: met hun baby in bed slapen. Uit gewoonte, voor de gezelligheid en vooral ook uit gemak. Toch wordt het afgeraden door de JGZ, VeiligheidNL en internationale organisaties. Pedagoog Philippe Noens geeft zijn professionele mening: ,,Er bestaat geen hard, wetenschappelijk bewijs tégen, noch vóór samen slapen.”
-
PREMIUMcolumn
Ik snap dat Helder met haar rug tegen de muur staat, maar dat ligt ook aan de VVD
Linda Akkermans schrijft drie keer per week over wat haar bezighoudt. -
110
Liegende reizigers doen alsof ze handicap hebben om rijen Schiphol te ontwijken
Om de urenlange rijen op Schiphol te vermijden, verzinnen reizigers steeds vaker een handicap om vervolgens gebruik te maken van de speciale assistentieservice. Schiphol ziet dat het aantal assistentie-aanvragen sinds de meivakantie is gestegen met 35 procent, in vergelijking met mei 2019. -
PREMIUM
Diabetespatiënten bezorgd over hun insuline: moeten ze overstappen of bijbetalen?
Zo’n 70.000 diabetespatiënten dreigen hun huidige medicatie kwijt te raken of te moeten bijbetalen als de maximumprijs van het geneesmiddel omlaag moet. De patiëntenvereniging en apothekers maken zich zorgen.