Volledig scherm
PREMIUM
Kinderarts Lissy de Ridder bewaart elke knoopcelbatterij die ze uit een kinderlichaam vist. © Jan de Groen

Jayron (2) slikte een batterijtje in. 'We schrokken ons kapot'

VideoJayron Kogeldans werd vrijdag met loeiende sirenes naar het Erasmus MC in Rotterdam gebracht. Het ventje had een batterij ingeslikt.

Terwijl moeder een kast aan het verslepen was in de kinderkamer, inspecteerde zoontje Jayron - bijna 2 jaar oud - de lege plek die achterbleef. Zijn kleine vingertjes grepen de platte, ronde batterij die onder het meubelstuk was gerold. ,,Die ging 'floep' zijn mond in", vertelt vader Dwayne Kogeldans. Hij prijst zichzelf gelukkig dat zijn 6-jarige dochter Shaliyah het zag gebeuren. ,,Zij riep gelijk: maaaam, Jayron heeft een batterij opgegeten. De heldin!"

Het gezin uit Delft ging direct naar de spoedeisende hulp in het Reinier de Graafziekenhuis, waar een röntgenfoto werd gemaakt. Vader Dwayne: ,,Ik dacht nog: het is vast zo'n klein horlogebatterijtje dat hij straks gewoon uitpoept, maar het bleek groter."

  1. Man (77) maakte schaamteloos misbruik van jonge Thaise meisjes

    Man (77) maakte schaamte­loos misbruik van jonge Thaise meisjes

    Een 77-jarige Nederlander heeft vandaag bij de rechtbank in Zwolle een gevangenisstraf van vier jaar tegen zich horen eisen, omdat hij jonge kinderen seksueel zou hebben misbruikt in Thailand en de Filipijnen. De man had honderden zelfgemaakte afbeeldingen en video’s van kinder- en dierenporno in zijn bezit. ,,Hij wist dondersgoed dat de kinderen in een uitzichtloze situatie zaten en maakte hij daar schaamteloos misbruik van”, aldus de officier van justitie.