Beeldbewerking ADR.
Volledig scherm
PREMIUM
Beeldbewerking ADR. © Hollandse Hoogte / ANP

Lang wachten op paspoort: gemeentes breken gouden regels van klantvriendelijkheid

De gemeentelijke dienstverlening laat zwaar te wensen over: mensen wachten soms maanden op hun paspoort. Hoe komt dat, en hoe kan het beter? Wellicht biedt een spoedcursusje bij Rituals of Coolblue soelaas.

6 reacties

  • Willem Hart

    10 maanden geleden
    Onlangs m'n rijbewijs verlengd. In de gemeentehuizen in mijn directe omgeving kon ik geen afspraak maken. Wel in gemeentehuizen op zo'n 5 a 10 km afstand.
  • Dick van Dijk

    10 maanden geleden
    Niet alle aanvragen van een paspoort en id kaart zijn standaard, en dat kost meer tijd. De medewerkers aan de balie worden vaak onheus bejegend door de klant.
  • B. Jansma

    10 maanden geleden
    Onvriendelijk zoals een afspraak om 19.05 uur en dan 40 minuten wachten……
  • Jan Willem Roos

    10 maanden geleden
    Wist niet dat vriendelijkheid bij gemeenten, een gouden regel was, nooit gemerkt.
  • Peter Kortekaas

    10 maanden geleden
    Waar bedrijven werknemers trainen in klantvriendelijkheid in het kader van klanttevredenheid, is dat bij door de gemeenschap betaalde organisaties regelmatig niet aan de orde. Terwijl je hier juist mag verwachten dat je toch als sponsor goed behandeld wordt.