De A4 tussen Amsterdam en Den Haag.
Volledig scherm
De A4 tussen Amsterdam en Den Haag.

Licht uit op snelweg kóst juist veel geld

Het uitzetten van de verlichting langs snelwegen kost vooralsnog meer dan het oplevert. Rijkswaterstaat is tonnen kwijt aan het handmatig inschakelen van verlichting bij wegwerkzaamheden, zo blijkt uit documenten in bezit van het AD.

  1. Kaag formeert vrolijk verder: is haar positie aan de onderhandelingstafel beter geworden?
    PREMIUM
    5 vragen

    Kaag formeert vrolijk verder: is haar positie aan de onderhande­lings­ta­fel beter geworden?

    Het onstuimige ontslag van demissionair minister van Buitenlandse Zaken Sigrid Kaag - en daarop dat van Defensieminister Ank Bijleveld - laat een gehavend kabinet achter. Hoewel Kaag niet meer regeert, blijft ze wél D66-leider en aanvoerder van de Tweede Kamerfractie. Morgen en overmorgen meldt ze zich in Hilversum, waar ze samen met VVD-leider Mark Rutte en CDA-voorman Wopke Hoekstra onderhandelt over een nieuw kabinet.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    27

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.