De wachtrijen op Schiphol.
Volledig scherm
De wachtrijen op Schiphol. © ANP

Liegende reizigers doen alsof ze handicap hebben om rijen Schiphol te ontwijken

Om de urenlange rijen op Schiphol te vermijden, verzinnen reizigers steeds vaker een handicap om vervolgens gebruik te maken van de speciale assistentieservice. Schiphol ziet dat het aantal assistentie-aanvragen sinds de meivakantie is gestegen met 35 procent, in vergelijking met mei 2019.

132 reacties

  • Glimmerveen

    1 maand geleden
    Speciale assistentie gaat altijd per rolstoel, of je nu doof, blind of mank bent. Helaas.
  • T. vd W

    1 maand geleden
    Marc Meulen wel een beetje kortzichtig als je hierom kunt lachen. Hierdoor ontstaat namelijk capaciteit gebrek en kunnen de mensen die dat echt nodig hebben niet geholpen worden
  • M. de Mooij

    1 maand geleden
    dit is toch te erg voor woorden,in wat voor land leven we eigenlijk,ikke ikke en de rest kan stikken,hopelijk krijgen de mensen die dit doen een ongeluk of een lelijke val tijdens hun vakantie zal za leren
  • Anoniem

    1 maand geleden
    Margriet Spijkerman, deze manier van voordringen is vreselijk. Om te spotten met je gezondheid om eerder geholpen te worden vind ik niet normaal. Dan sta je als een gezond persoon als eerste in de rij en oudere mensen, of mensen met een echte gezondheids probleem moeten wachten op de "gezonde" mede reiziger die dan, hoop ik zich kapot schamen omdat ze als eerste in het vliegtuig zitten en aan alle kanten geholpen worden. Mensen dat kan echt niet. Margriet Spijkerman
  • Dick van Dijk

    1 maand geleden
    Laten we hopen dat ze op hun vakantie zeer ongelukkig ten val komen en daarna kunnen ervaren wat het is om de rest van hun leven gehandicaptenzorg nodig te hebben 🤫