Luuk Ikink en Simone Wijnands over Brexit-bende en 22 kinderen krijgen is knettergek

Samen met zijn vrouw Simone Wijnands maakt presentator Luuk Ikink elke werkdag de OchtendPod: dé podcast voor wie graag opstaat met het laatste nieuws. Luuk en Simone bespreken aan hun ontbijttafel in 20 minuten het nieuws van de dag. Ze gaan in discussie over verschillende onderwerpen met een focus op (regionaal) nieuws, sport en entertainment. OchtendPod verschijnt elke werkdag om 06.00 uur ’s ochtends en is hieronder te beluisteren of via SpotifyGoogle Podcasts of iTunes

  1. Ramses S. (22) licht bedrijven voor tienduizenden euro's op: ‘Een meester, iedereen trapte erin’
    PREMIUM

    Ramses S. (22) licht bedrijven voor tienduizen­den euro's op: ‘Een meester, iedereen trapte erin’

    Hij kwam namens het management van Lil’ Kleine, de Hartstichting of een wielerploeg voor tienduizenden euro’s aan kleding, fietsen, scooters of brillen halen zonder ooit te betalen. Klanten van zijn bedrijf Dak Intensief maakten duizenden euro’s naar hem over voor dakreparaties, maar hij kwam nooit opdagen. ,,Ramses S. is een meesteroplichter die maar doorgaat”, zeggen zijn slachtoffers. Binnenkort dreigt hij alsnog in de cel te belanden.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    27

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.