Foto ter illustratie.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. © Robin Utrecht

'Politie moet van diversiteit prioriteit maken'

De nationale politie moet meer mensen met een multiculturele achtergrond aannemen en daarvan moeten er bovendien meer doorstromen naar de top van de organisatie. De politie verliest anders draagvlak in de samenleving. Dat beweert Max Daniel van de nationale politie in een interview met de Volkskrant.

  1. In dit stripboek uit 1945 staat Holocaust al getekend: ‘Tekenaar was nodig om te geloven wat er gebeurde’
    PREMIUM

    In dit stripboek uit 1945 staat Holocaust al getekend: ‘Tekenaar was nodig om te geloven wat er gebeurde’

    De allereerste striptekening die de laatste fase van de Holocaust in 1944 uitbeeldt. Het is de vondst van hoogleraar Kees Ribbens aan de Erasmus Universiteit. Daarin worden de gruwelen van de gaskamers getoond ten tijde van de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog. ,,Men had blijkbaar een striptekenaar nodig om te geloven wat er gebeurde in de concentratiekampen.”
  2. Edwin (56) misbruikte vriendinnetje van zijn dochter: ‘Vreselijk als jij met mijn lichaam wilde spelen’
    PREMIUM

    Edwin (56) misbruikte vriendinne­tje van zijn dochter: ‘Vreselijk als jij met mijn lichaam wilde spelen’

    Zij was een meisje van nog geen 10 jaar, hij een man van in achterin de veertig. Achteraf vindt Zutphenaar Edwin S. (56) het ‘onvoorstelbaar’ dat hij zich aangetrokken voelde tot het vriendinnetje van zijn dochter en zich inbeeldde dat hij een relatie met haar had. Voor de rechtbank in Zutphen hoorde hij vandaag vijftien maanden cel eisen, waarvan negen voorwaardelijk wegens ontucht.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    21

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.