Volledig scherm
De webwinkel van Neckermann. © ANP XTRA

‘Schandalig’ Neckermann overladen met honderden negatieve reacties: ‘Dit is gewoon diefstal’

De webwinkel van Neckermann levert bestelde producten vaak niet en is niet of nauwelijks bereikbaar voor klanten met vragen. In augustus beloofde Neckermann de problemen binnen een paar weken te verhelpen, maar die belofte is het bedrijf niet nagekomen, waarschuwt de Consumentenbond vandaag. 

De bond kreeg het afgelopen jaar zeshonderd klachten over de onlinewinkel van Neckermann. ,,Het bedrijf reageert bovendien sinds een maand niet meer op zaken die worden aangekaart op het online klachtenforum van onze bond’’, aldus een woordvoerder.

Klachtenregen

Ook op klacht.nl, een website die klachten over bedrijven verzamelt, regent het verontwaardigde reacties. ,,Ze geven niet thuis, bellen is onmogelijk. Je wordt erop gewezen dat je moet mailen en de verbinding wordt daarna verbroken. 143,87 euro gewoon weg. Diefstal’’, briest een klant. 

Een ander schrijft: ,,Wat eens een goed bedrijf was is nu een zeer slecht bedrijf geworden. Als er iets misgaat met je bestelling dan ben je je geld en je spullen kwijt.’’ Sommige gedupeerden zijn zelfs zo kwaad dat ze aangifte hebben gedaan, zo valt te lezen op consumentensite Trustpilot

,,Wanneer wordt dit bedrijf eens aangepakt? Het zijn grote oplichters. Mails worden niet beantwoord, en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Hier moet toch wat tegen te doen zijn?”, vraagt een radeloze klant zich op die site af.

Technische problemen

Neckermann, niet te verwarren met de gelijknamige reisorganisatie, laat ondertussen op de website weten dat door technische en organisatorische problemen geen bestellingen kunnen worden geplaatst: ,,Probeert u het later nog eens. Excuses voor het ongemak.’’