Romy Monteiro maakt de punten van de Nederlandse vakjury bekend tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival 2021.
Volledig scherm
Romy Monteiro maakt de punten van de Nederlandse vakjury bekend tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival 2021. © ANP

Storing provider nekt duizenden Nederlandse publieksstemmen voor Songfestival

UpdateDe problemen die veel mensen in Nederland gisteren ervaarden nadat ze hadden geprobeerd te stemmen voor het Eurovisie Songfestival, komen voort uit een storing bij een provider. Die verwerkte hun sms’jes niet op tijd, waardoor ze soms midden in de nacht te horen kregen dat hun stem niet meetelde. Dat zegt de European Broadcasting Union (EBU), die de klachtenstroom onderzocht. Deze site kreeg zo'n achthonderd klachten binnen. Aangezien veel mensen meerdere keren stemden, zijn door de storing duizenden Nederlandse publieksstemmen verloren gegaan.

78 reacties

  • Marco S. Zelf

    1 maand geleden
    Jammer dat de capaciteit van enkele providers wederom niet genoeg blijkt om berichtenstromen af te handelen. Ik hoopte eigenlijk dat het na het nieuwjaarsdebacle van 3 jaar geleden wel opgelost zou zijn.
  • Arthur Brandenburg

    1 maand geleden
    Héél jammer en de kosten die bellers toch maar gemaakt hebben, je zou er bijna wat bij denken en zo óók de immense stijging qua punten van landen waarbij er mijn inziens enige twijfel is.
  • Anne Spee - Frickus

    1 maand geleden
    T-Mobile als provider. Twee keer gestemd en maar 1 kwam erdoorheen. Voor de andere uren later pas een bericht dat het niet meetelde.
  • Roy Alphenaar

    1 maand geleden
    Niks aan de hand gestemd gelijk een melding gehad.Ligt zeker aan die goedkope abonnementjes.
  • jeroen blaat

    1 maand geleden
    Stemmen was wel minder. Meer dan 25% Ruim kwam echt niet aan want ik heb gestemd op Italië en Finland, en anders stem je maar op Land Van Nu ,daar komen de Stemmen wel binnen