Jan Roos
Volledig scherm
Jan Roos © Emiel Muijderman

Tabaksindustrie betaalt Jan Roos 42.200 euro voor 'betuttelingscampagne'

De betuttelingscampagne van BN'er Jan Roos tegen onder meer de strenge aanpak van tabak wordt betaald door de tabaksindustrie. De domeinnaam van de campagne, Nee-derland.nl, is geregistreerd door de Vereniging Nederlandse Sigaretten- en Kerftabakfabrikanten (VSK) en het idee voor de campagne komt mede uit de hoek van de VSK.

  1. Jongeren hebben er genoeg van: ‘Leven op aarde wordt letterlijk bedreigd’
    PREMIUM
    dit was 2021

    Jongeren hebben er genoeg van: ‘Leven op aarde wordt letterlijk bedreigd’

    In de laatste dagen van 2021 schrijven onze verslaggevers verhalen over grote en kleine gebeurtenissen in het nieuwsjaar dat bijna achter ons ligt. Vandaag: harde actie voeren voor het klimaat. Door corona was het even uit beeld, maar het klimaat is weer terug. Vorige maand liepen er nog 40.000 bezorgde en boze mensen door Amsterdam. De dochter van verslaggever Mark van Assen was er ook bij. Sterker: ze voert harde actie. En er zijn steeds meer jongeren als zij, zien ook de milieuorganisaties.