De seinen staan op rood voor het NS-personeel.
Volledig scherm
De seinen staan op rood voor het NS-personeel. © ANP

Vakbonden zijn klaar voor spooracties, NS heeft niet voldaan aan eisen

UPDATEDe Nederlandse Spoorwegen kunnen niet voldoen aan het ultimatum dat de spoorvakbonden hebben neergelegd in een lopend cao-conflict, maar willen alsnog om tafel. Dat staat in een brief aan de bonden. Die hebben daarop laten weten klaar te zijn met onderhandelen. Daarmee zijn acties op het spoor onvermijdelijk geworden. 

51 reacties

  • Sjoerd de Jong

    1 maand geleden
    Hoppelakee. Weer zon groep medewerkers die zijn klanten gewoon compleet in de steek laat. Alle studenten die starten en alle anderen worden diep getroffen. Na de boeren nu dit weer. Wat een vreselijk chantagemiddel met de klanten als gedupeerden. En de bond maar roepen dat het een succes is om zieltjes te kunnen werven. Schande.
  • J Vergouwen

    2 maanden geleden
    De huidige vakbonden zijn een lachertje, worden bestuurd door politiek Den Haag en via politiek Den Haag en lobbyisten door de VNO/NCW. Het mag als algemeen bekend beschouwd worden dat vakcentrale FNV in de achterzak zit bij de PvdA en dat de CNV geregeerd wordt door het CDA. Onbegrijpelijk dat arbeiders nog enig vertrouwen hebben in de huidige vakbonden. Daarom de Hoogste tijd voor nieuwe, échte vakbonden als tegenwicht voor het doorgeschoten kapitalisme met haar uitbuiting van mens en natuur.
  • Anoniem

    2 maanden geleden
    Klaag toch niet zo!! Elk jaar lees je weer over de ns dat ze willen staken. En er word jullie 8% geboden!! Doe toch is normaal hier hebben we 1,5% en daar moeten we het maar mee doen Y dolman
  • Chris Eskes

    2 maanden geleden
    Het FNV heeft ook enorm boter op het hoofd, niet alleen bij de NS, ook in het stads en streekvervoer heeft men het uitkleden van salaris en arbeidsvoorwaarden onbeantwoord gelaten. Het meest bizarre is nog wel dat je niet alleen de werkgevers de schuld kunt geven, zij werden gedwongen om hele wagenparken naar de sloop te brengen en te vervangen door moderner materieel tegen een tegelijkertijd lagere vergoeding en het enige waar ze op konden bezuinigen waren de loonkosten. Aldus geschiedde.
  • J. Homan

    2 maanden geleden
    Minstens 8% loonsverhoging ( prijscompensatie voor een jaar) voor alle medewerkers + €600,- voor een bedrijf dat ook na twee zeer moeilijke Corona nog rode cijfers schrijft omdat 15% van reizigers is afgehaakt. Rijksambtenaren krijgen 4,5 % en zelfs bij zeer winstgevende bedrijven als Shell en ASML 8% totaal niet aan de orde is. Totaal krankjorum eis dus van de vakbonden en gelukkig dat de NS directie met op de achtergrond de Staat als 100% aandeelhouder, niet mee gaat in deze pure chantage !