Verveel je je? Maak een saaifie!

Je kent wellicht de doehetselfie, de excelfie, de belfie of de divorce-selfie. Twitteraar Jordi van de Bovenkamp heeft een nieuw soort selfie in het leven geroepen: de saaifie. Zijn eerste 'verveelde momentje' heeft in rap tempo navolging gekregen in Nederland.

Volgens Jordi heeft de grijze donderdag waarop hij de saaifie introduceerde zeker meegeholpen aan het succes. ,,Die somberheid, de regen van vanmorgen, dat maakt dat je sneller een saaie foto op Twitter gooit, dan als je in de zon in het park ligt", vertelt de creative director van BoomerangCreate vanuit de Amsterdamse Jordaan. 

Hoewel het anders doet voorkomen, had Jordi zelf helemaal geen saaie dag. ,,Ik had eigenlijk een hele leuke ochtend, maar ik hou er gewoon van om wat oproer te creëren op Twitter. En dat is me, al zeg ik het zelf, aardig gelukt."

Sleur
Met de selfie wil hij vooral proberen om mensen bewust te maken van de sleur waar ze soms (onbewust) in zitten. ,,Je zit soms achter je computer, of in de trein, je gewoon stierlijk te vervelen. Je verliest je in het raam en voor je weet sta je weer op een volgend station. Verloren tijd, een saaie sleur. Dat wilde ik eens wat extra aandacht geven."

De reden waarom mensen graag hun eigen selfie twitteren, ligt volgens Jordi in de ijdelheid die we allemaal bezitten. ,,Mensen zijn ijdel dus willen ze graag op de foto. En als ze dat opeens onder een andere noemer kunnen doen, in dit geval de saaifie, dan doet men daar graag aan mee."

De bekende twitteraar, die door velen ook erg gewaardeerd wordt om zijn woordgrappen, zit nu al weer te broeden op zijn volgende trending topic op Twitter. Dat het weer een selfie wordt, staat vast. ,,Over een maandje ofzo, dan kom ik weer met wat nieuws. Het blijft leuk om te vragen of mensen foto's maken, je krijgt de meest bijzondere dingen te zien."

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement